Uz ogromne kamate

Zagrepčanki neočekivano blokiran račun, dug iz 2003. godine stigao na naplatu

Dusko Jaramaz/PIXSELL

Čitateljica je iznenađena činjenicom da je dug iz 2003. godine napokon došao na naplatu putem ovrhe 12 godina od izrečene presude

Čitateljica portala
Net.hr
podijelila je svoje iskustvo s neugodnim iznenađenjem
koje je doživjela tijekom zasluženog godišnjeg odmora. Otkrila je
da su joj sredstva s tekućeg računa zaplijenjena sukladno nalogu
za pljenidbu koji je dostavila Fina, što ju je iznenadilo i
zbunilo.

Nakon što je primila obavijest od svoje matične banke o zapljeni
sredstava, nije odmah shvatila da je njezin račun u blokadi.
Pokušala je koristiti svoju karticu u trgovini, ali je bila
odbijena, što je potvrdilo da joj je račun zapravo blokiran.
Ubrzo je saznala da je ovrha pokrenuta zbog duga prema
teleoperateru. Kako bi saznala više detalja, provjerila je to
putem sustava e-Građani te pronašla obavijest od Fine da su
njezini računi blokirani te da postoji zahtjev za izravnu
naplatu.

Čitateljica je iznenađena činjenicom da je dug iz 2003. godine
napokon došao na naplatu putem ovrhe 12 godina od izrečene
presude. Postavlja se pitanje zašto ovrha nije nastupila ranije
te smatra da bi tijekom tog razdoblja trebala nastupiti zastara.

Ispostavilo se, stoga, da je pravomoćna presuda datirala još
iz 2011. godine, ali je pljenidba aktivirana tek sada.
Čitateljica je saznala da je odgovorna za poduzimanje koraka kako
bi se spriječila ovrha temeljem zastare. Kamate su postale
najspornija stavka u cijelom slučaju, budući da su se
zaračunavale od 2003. godine, stvarajući gotovo dvostruko veći
iznos od ukupnog duga.

Nakon konzultacija s Finom, shvatila je da oni nisu ovlašteni
utvrditi zastaru, već da je to isključivo u nadležnosti suda.
Ministarstvo financija objašnjava da Fina ne može predviđati kada
će ovrha biti provedena i da su dužnici odgovorni za praćenje
svojih dugova i moguće ovrhe.

Usprkos ovom iskustvu, Ministarstvo financija naglašava da
dužnici imaju mogućnost aktivno sudjelovati u rješavanju svojih
dugova. Također, preporučuju korištenje besplatnih informacija i
usluga poput e-Građana kako bi se pravovremeno informirali o
svojim financijskim obvezama te poduzeli odgovarajuće korake
kako bi se ovrha spriječila ili obustavila.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari