Sustav se nadograđivao

Recepti, uputnice, nalozi, doznake za bolovanja – sve je stalo jer nije radio CEZIH

RTL

Vrijeme curi, sustav zapinje, ali teško bolesni pacijenti nemaju vremena za čekanje

Mnogi od vas posljednjih dana nisu mogli do lijeka propisanog na
recept. Razlog – liječnici ne mogu pristupiti sustavu i poslati
recept pa ljekarnici ne mogu izdati lijek. Ekipa RTL-a Danas provjerila je o zašto Centralni
zdravstveni informatički sustav opet ima probleme koji se lome
preko leđa pacijenata.

Problem je nastao zbog nadogradnje informatičkog sustava 12.
srpnja. Dani prolaze, problem stagnira. Dio liječnika ne može
pristupiti programu koji koriste u ordinaciji. Predsjednik
Koordinacije hrvatske obiteljske medicine PGŽ-a Leonardo
Bressan
priznaje da je nastao kaos. “Nastao je kratki
spoj! Recepti, uputnice, nalozi, doznake za bolovanja, bilo šta,
nije moglo biti isporučeno centralnom sustavu pa kasnije za
razmjenu onom kome taj podatak treba, ljekarni, bolnici
laboratoriju”, ističe.

Voditeljica jedne riječke ljekarne Nađa Rekić
pojašnjava kako je jutros išlo spajanje na centralni sustav tzv.
CEZIH. “Jedno radno mjesto nam je trebalo 15 minuta da se
spojimo, na drugo radno mjesto skoro pola sata, što je bilo oko
50 pokušaja prijave na CEZIH sustav”, prepričava.

Ali pitanje je kad će problem biti riješen. HZZO nam je potvrdio
da to očekuju u narednim danima čim proizvođač dostavi novu,
prilagođenu verziju nadogradnje programa.

Voditeljica ljekarne u Rijeci ističe da u svemu tome bude
nervoze, ali kaže da je to normalno. “15 do 20 % recepata na
dnevnoj bazi ne prođe. Ako pacijent dođe i sutra i prekosutra,
recepta nema onda ih ipak uputimo da odu kod liječnika po
papirnati recept”, dodaje. Onako po starinski, kako nije valjalo
pa smo se modernizirali. Sada ni to ne valja jer se, tvrdi doktor
Bressan, čeka ispravljanje propusta na američkoj aplikaciji.

“Ali ja se pitam šta do tada? Postoji alternativno rješenje, no
međutim ne postoji sklonost u HZZO-u da to prepusti, barem
privremeno, toj drugoj informatičkoj tvrtki, domaćoj da omogući
rad uopće i ostvarivanje zdravstvene zaštite našim pacijentima,
ne radi se o paradajzima”, zaključuje.

Vrijeme curi, sustav zapinje, ali teško bolesni pacijenti nemaju
vremena za čekanje.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari