stručnjak za rtl

Vrijeme jeftinih automobila je iza nas: Kupiti stari ili novi?

Jurica Galoic/PIXSELL

Prije godinu dana dosta se dugo čekalo za novi automobil, sad su se 'kotačići' pokrenuli, a u prvom dijelu godine uvezli smo 70 posto vozila kao u cijeloj prošloj godini. Dobar poznavatelj tržišta kaže da je vrijeme jeftinih automobila iza nas

Vrijeme jeftinih automobila je iza nas, a nije lako ni odabrati
dobar i pouzdan automobil za kojima je u Hrvatskoj naglo narasla
potražnja, javlja Danas.hr. U cijeloj prošloj godini uvezeno je
63.500 rabljenih osobnih vozila, a u samo prvih pet mjeseci ove
godine nešto više od 42.000. Drugim riječima, samo je u prvom
dijelu ove godine uvezeno gotovo 70 posto vozila kao u cijeloj
prošloj. Porez koji morate platiti veći je u slučaju uvoza iz
trećih zemalja dok za uvoz, preciznije unos automobila iz zemalja
Europske unije, uvozna davanja, pa ni PDV ne trebate platiti.

Glavni urednik Auto, motor i sport
magazina Kristijan Tićak objasnio je u
Direktu RTL-a kako to da unatoč inflaciji bilježimo rast prodaje
novih automobila. “Trebalo ih je dočekati. Pandemija i sve što se
nanizalo poslije nje, i rat u Ukrajini i nedostatak sirovina
uzrokovali su niz poteškoća u dobavljačkom lancu, u prijevozu
automobila. Mnogi su automobili kasnili na hrvatsko tržište i
sada su se napokon krenuli isporučivati kupcima.”

Upozorio je da postoji razlika između rabljenih i novih
automobila. “Riječ je o potpuno različita dva automobila. U
suštini izgleda to potpuno isto ali i kupci i načini financiranja
nisu isti i odabiru se potpuno različite metode da bi se došlo do
auta”, dodaje.

Kada je u pitanju čekanje na novi automobil, napominje da bi se
od jeseni trebalo sve normalizirati kao i prije pandemije.
“Cijene su kao i sve ostalo, porasle. U nekakvim usporedbama
istih automobila prije pandemije i poslije pandemije, razlika je
u luksuznoj klasi, malo skupljim automobilima i po sto tisuća
kuna. Ako jedan telefon plaćamo tisuću i pol do dvije tisuće
eura, da ćemo automobil kupovati za 10 do 15 tisuća eura, nećemo.
Sami proizvođači kažu da je vrijeme jeftine osobne mobilnosti iza
nas.”

Na pitanje može li procijeniti cijenu automobila za prosječnu
četveročlanu obitelj, a koji je dobar i pouzdan. “Rekao bih da
ispod 20 tisuća eura ne ide apsolutno ništa u tom pogledu. Za
solidan izbor između 30 do 35 tisuća eura.”

“Savjetovao bih da manje, prilikom kupnje se kupci vode
emocijama, više razumom. Treba raščistiti prvo sam sa sobom za
što će se automobil koristiti u kakvim uvjetima, sukladno tome
prilagoditi svoju kupnju”, rekao je Tićak.

Odgovarajući na pitanje što bi savjetovao vezano za kupnju
rabljenog i novog automobila, Tićak kaže da imamo apsurdnu
situaciju da neki kupci koji su automobil kupili prije tri,
četiri godine, kada su ga sada nedavno prodavali su dobili više
novca.

“To je anomalija koju je ovo poskupljenje i potražnja uzrokovali.
Teško je prognozirati u kojem će smjeru situacija ići, činjenica
je da automobili neće biti jednostavniji u budućnosti, postojat
će sve kompliciraniji, tehnički složeniji. To će uvjetovati veću
cijenu tih automobila”, kaže.

“Ovisno o prilikama i načinu kupnje, ali najbolje je, po mom
mišljenju kupiti novi automobil. Ima dosta manipulacija s
kilometrima, nije sigurna kupnja nikada, koliko god mi njega
provjeravali odvozili kod različitih majstora, nikada ne možemo
biti 100 posto sigurni da je to to”, dodaje.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari