Nerijetko se dogodi da kupci nisu zadovoljni kupovinom, ali skoro polovica nikad ništa ne poduzme
Odbor za zaštitu potrošača Europskog parlamenta danas je potvrdio
konačni dogovor o ugovorima na daljinu za financijske usluge.
Naša europarlamentarka Biljana Borzan je
presretna što je usvojen i njen prijedlog o uvođenju tzv.
gumba za otkazivanje koji će olakšati online kupovinu
našim građanima.
“Najčešća nepoštena poslovna praksa na tržištu EU je pritisak na
građane da zaključe ugovor ili kupe proizvod. Pritisak se
redovito radi i prilikom online trgovine gdje se nerijetko ističu
lažne kratkotrajne akcije ili ograničena dostupnost robe, pa
kupci često donesu ishitrenu odluku. Međutim, kada požale zbog
odluke, često shvate da je iz ugovora puno teže izaći nego što je
bilo ući. Zato sam presretna što smo uspjeli ispregovarati
uvođenje takozvanog gumba za otkazivanje, jednostavnog alata
kojim će potrošač s dva klika moći odustati od kupnje koja je
napravljena online”, objašnjava Biljana Borzan.
U Hrvatskoj je online kupovina u porastu, posebno nakon
pandemije. Svaki treći građanin redovito kupuje online.
“Jedan od najčešćih razloga oko kojeg mi se ljudi žale i pitaju
za savjet je online kupovina. Nerijetko se dogodi da nisu
zadovoljni kupovinom, ali skoro polovica nikad ništa ne poduzme
jer smatraju kako će proces trajati predugo, kako je riječ o
malim iznosima, a četvrtina kako je procedura raskidanja ugovora
prekomplicirana. Novim propisom gumb za otkazivanje će morati
biti na vidljivom mjestu, a potrošač će ga moći kliknuti u roku
14 dana od sklapanja ugovora, ako je bio dobro obaviješten o
uvjetima ugovora. Ako nije bio dobro informiran o uvjetima
ugovora, onda se može povući u roku godine i 14 dana”, kaže
Borzan.
Borzan najavljuje da će se promjene oko raskidanja ugovora
odnositi i na druge oblike kupovine na daljinu.
“Skoro polovica europskih građana kaže kako se na njih vršio
pritisak da kupe nešto preko telefona ili poruka, a deset posto
se žali na pritisak prodavača na kućnom pragu. Pravo lakog
otkazivanja ugovora će se odnositi na svaku kupnju online, ali i
svaku fizičku kupovinu koja je napravljena izvan prostorija
trgovine”, zaključuje Borzan.