Budući da odlaskom na more većina putnika želi što prije stići na svoju destinaciju i započeti svoj godišnji odmor, HZJZ upozorava na faktore koji mogu ugroziti vožnju i njezinu sigurnost, a tu su i visoke temperature koje ju ne olakšavaju
Tijekom ljeta hrvatske su prometnice, za razliku od ostatka
godine, gušće i samim time rizičnije za sve sudionike prometa.
Shodno tome, početkom turističke sezone povećava se rizik od
prometnih nesreća.
Kako bi to spriječili ili bar umanjili, HAK savjetuje kako
pripremiti automobil za ljeto.
Jedna od najosnovnijih kontrola jest kontrola razine ulja
u motoru. Ta bi se kontrola trebala obaviti nakon svakog
punjenja goriva, 10 minuta nakon gašenja vozila na ravnoj
podlozi.
Ističu i kako se ovakva kontrola mora obavljati nakon svakog
dužeg putovanja, ukoliko vučemo prikolicu ili drugo priključno
vozilo kojim prevozimo veće terete jer tada motor troši više
ulja, osobito u ljetnom periodu. Uz sebe bi uvijek valjalo imati
litru motornog ulja jer se može dogoditi da ga ne možemo kupiti
na benzinskim postajama.
Još je jedna važna kontrola, a riječ je o kontroli
rashladne tekućine. Rashladna tekućina motora može se
nadopuniti destiliranom vodom ili vodom iz slavine, ali se ne
smije dodati više od 3 dcl. Ukoliko je riječ o više tekućine
moguće je došlo do propuštanja rashladnog sustava što treba
provjeriti, a potom kontaktirati pomoć na cesti ili servis. Ako
rashladni sustav nadopunjavamo antifrizom, u korisničkom
priručniku moramo potražiti koju vrstu tekućine predviđa
proizvođač.
Tekućinu za stakla, također redovito moramo
dopunjavati zbog povećane potrošnje tijekom ljetnih mjeseci.
Istrošene metlice brisača kao i loša usmjerenost mlaznica za
pranje vjetrobranskog stakla mogu biti prava gnjavaža na dužim
putovanjima, pa ih također treba provjeriti i ukoliko je
potrebno, zamijeniti novima kako bi vožnja bila ugodnija i
sigurnija.
Zbog prtljage i povećanja tereta u vozilu potrebno je
postaviti tlak u gumama prema tablici koja
određuje nivo tlaka u gumama prema osovinskom opterećenju za
određenu dimenziju kotača. Ta je tablica obično nalijepljena na
poklopcu spremnika goriva ili na okviru vrata, a također nalazi
se i u korisničkom priručniku za vozilo. Vrlo je važno da nivo
tlaka u gumama bude odgovarajući jer previsoki ili preniski nivo
mogu oštetiti gumu.
Vozač mora znati ima li rezervni kotač u vozilu.
Ukoliko ga nema, mora provjeriti postoji li u vozilu pribor za
popravak gume, je li korišten i je li mu istekao rok trajanja.
Preporuka je da imamo rezervni kotač umjesto pribora za popravak
gume jer se često dogodi da se guma rasječe vožnjom po uskim,
makadamskim cestama i ne može se popraviti. Također, moramo
provjeriti ispravnost i nivo tlaka u gumama rezervnog kotača.
Shodno tome preporučuje se provjeriti ima li vozilo alat
za zamjenu kotača, je li ključ za otpuštanje vijaka
kotača dovoljno čvrst i ima li ključić za sigurnosni vijak na
gumama.
Često se događa da rezervne žaruljice i
osigurači nisu odgovarajući pa i to valja provjeriti. U
ljetnom se periodu zbog vrućina i gužvi na prometnicama često
putuje noću zbog čega dolazi do češće potrebe za zamjenom
žaruljica, a ukoliko žaruljice nisu odgovarajuće dolazi do
problema. Osigurači također često pregore zbog preopterećenja 12V
utikača u vozilu, vanjskim hladnjacima, pumpama za gumene čamce
ili uključivanjem ostalih potrošača (tableti, mobiteli,
prijenosni DVD uređaji i slično).
Također, sigurnosna oprema treba biti na dohvat
ruke prilikom zaustavljanja vozila u slučaju kvara ili drugih
nepredviđenih situacija što se često događa u ljetnim danima.
Reflektirajućih prsluka mora biti dovoljno za sve putnike u
vozilu, a trokut i prva pomoć također moraju biti pri ruci
umjesto da su zatrpani prtljagom i teško dostupni. Dobro je imati
vatrogasni aparat dobro učvršćen u svojem nosaču, piše Danas.hr.