HRVATI VOZE SVE STARIJE

Gotov pola milijuna automobila nije prošlo na tehničkom: Ovo su najčešće greške, ali i najpouzdanije marke

Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Prosječno automobili imaju pet grešaka zbog kojih ne prolaze na tehničkom. Još uvijek zabrinjava najveći broj uočenih kvarova na kočnicama. Uz njih, tu su i loše gume

Svaki peti automobil koji vidite na cesti je neispravan. Lani je
više od 430 tisuća automobila palo na tehničkom pregledu. Slika
hrvatskog voznog parka sve je lošija što ne čudi jer vozimo u
prosjeku 15 godina stare automobile, piše Danas.hr.

Mnogi automobili daleko su od izvrsnog stanja. Zbog svoje
starosti trećina vozila pada na tehničkom. Na godinu njih gotovo
pola milijuna.

Padom na tehničkom kažnjava se i najmanje odstupanje od zakonskih
normi.

Kristijan Belobrajdić, nadzornik tehničke
ispravnosti vozila kaže: “Bude nezadovoljnih, ali kako je tako
je. Moramo raditi svoj posao. Ne može auto proći neispravan”.
Ističe pak i kako rijetki traže da im se progleda kroz prste,
ali, govori, u principu znaju da se ne može progledavati kroz
prste

Mnogi vozači su ipak savjesni i znaju kakvu opasnost na cesti
može izazvati neispravan automobil.

Prosječno automobili imaju pet grešaka zbog kojih ne prolaze na
tehničkom. Još uvijek zabrinjava najveći broj uočenih kvarova na
kočnicama. Uz njih, tu su i loše gume.

Tomislav Škreblin, izvršni direktor za tehničke
poslove Centra za vozila Hrvatske tvrdi: “Imamo i nedostatke na
šasiji i karoseriji, što su nedostatci uglavnom vezani uz
koroziju. Nedostatci na motoru, koji su uglavnom vezani za
propusnost ispušnog sustava i za zauljenje na motoru”.

U kategoriji do 10 godina starosti najpouzdanije marke koje
prolaze na tehničkom su Mazda, Volvo, Suzuki, Mercedes i Toyota.

“Lani je uvezeno oko 60-ak tisuća rabljenih vozila i oko 40-ak
tisuća registrirano je novih vozila. S tim da promjenu koju smo
primijetili da kod rabljenih vozila koja se sada uvoze, njihova
prosječna starost raste, pa se ne može očekivati da će ukupna
starost voznog parka zbog toga padati”, tvrdi Škreblin.

Starost će rasti i zbog skore zabrane prodaje automobila s
unutarnjim izgaranjem. Vozila koja će zadovoljavati tu normu neće
biti jeftina, pa je gotovo sigurno da će nam vozni park biti sve
stariji.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari