Ekipa RTL televizije provjerila je kakvo je stanje na tržištu automobila u Hrvatskoj
Da ugrabi pravu priliku, čekao je mjesecima. U rukama sada drži
ključeve svog novog automobila. U njegovu garažu ide vozilo staro
četiri godine.
“Prije par mjeseci cijene su bile dosta visoke, ali u zadnjih par
mjeseci cijene padaju. Ovaj auto sam platio 13 tisuća eura, i
nadam se da budem zadovoljan s ovom kupnjom”,
govori Slavko Đurđek iz Zagreba.
Cijene polovnih automobila postepeno padaju, ali ni približno
brzo kako se očekivalo.
“Zadovoljan sam, koliko sam ga tu isprobao, to je benzinac ima 61
tisuću kilometara. Otplaćivat ću ga sad 5 godina, ali nadam se da
će se isplatiti”, kaže Slavko.
U prva četiri mjeseca u Hrvatskoj je kupljeno gotovo 20 tisuća
novih automobila – tri puta više od europskog prosjeka. No, to
ipak ne znači da je toliko Hrvata sebi priuštilo novi automobil.
“To se događa zato što je velika registracija vozila koja idu na
rent a car, i tu se dogodio ogroman broj registracija u ovom
mjesecu. Naravno, dio vozila koji su naručeni prošle godine, sada
su se dobavni lanci skratili, pa dolaze lagano, ali veliki udio
su rent a car vozila. Tu vrlo malo ima privatnih kupaca koji su
napravili skok u brojci”, govori direktor salona rabljenih
vozila Ivan Pehar.
Pa je tako omjer privatnih i poslovnih kupaca – 30 naprema 70.
Najprodavaniji je Renault. Na drugom mjestu je Škoda, slijedi
Volkswagen, potom Kia, a na petom mjestu je Dacia. Tržište se
oporavlja, no malo je vjerojatno kako će se nadmašiti prodaja iz
2008. kada je registrirano gotovo 90 tisuća novih vozila.
“U razvijenim Europskim zemljama trebalo bi se godišnje mijenjati
8 do 10 posto voznog parka. Znamo da je vozni park u Hrvatskoj je
preko milijun vozila, što znači da bi se samo po toj osnovi
trebalo registrirati između 80 i 100 tisuća automobila. Mi smo
daleko od toga”, kazao je direktor analitičke tvrtke za
autoindustriju Darin Janković.
Pa se uglavnom i dalje kupuje polovno, i to najčešće na kredit.
“Kad govorimo o jeftinijim vozilima oni su vam otprilike 10
tisuća eura – plus, minus, a kad govorimo o skupljim vozilima to
je 100 tisuća eura pa na gore”, govori Pehar.
Smirivanje cijena teško je očekivati. Jedan od razloga i zabrana
prodaje automobila s unutarnjim izgaranjem.
“Proizvođači automobila zbog pritiska na tehnologiju moraju u
vrlo kratko vrijeme amortizirati trošak razvoja automobila na
uštrb potrošača, i to je vidljivo na cijenama od toga ne treba
bježati, to treba izgovoriti i to jest jedan od razloga zašto
cijena automobila raste u ovom trenutku”, kazao je direktor
Neostara Dimitrije Trbović.
Jer smjer europske politike je jasan: budućnost prometa je
električna.