marko ševrović za rtl

Prometne kazne plaćat ćemo ovisno o primanjima? Stručnjak upozorava: ”Mogle bi biti puno veće”

Luka Stanzl/PIXSELL

Pojasnio je da se, prema iskustvima 17 zemalja, obično gleda dnevni dohodak koji se zatim multiplicira određenim brojem pa iznos kazne bude definiran na taj način

Kazne za prekršaje u prometu mogle bi se ubuduće naplaćivati
ovisno o visini plaće? Komentirao je to za RTL Marko Ševrović s
Fakulteta prometnih znanosti. Kaže da je fakultet od MUP-a, za
koji radi analize, dobio zadatak istražiti mogućnost da se visina
iznosa kazni plaća prema dohotku, prema imovini koju taj
prekršitelj u tom trenutku ostvaruje, kako bi se kazne
prilagodile imovinskom statusu.

Na pitanje, može li to dovesti do nepravde ako je, primjerice,
vozač jurilice limuzin prijavljen na minimalac ili se vodi kao
nezaposlen, Šefrović je odgovorio da može.

“To je intencija ovoga što želimo istražiti. Najprije ćemo
vidjeti kako je to u europskim zemljama. Vidjet ćemo kakav je
efekt takve mjere, daje li pozitivne ili ne rezultate i vidjeti
koje su mogućnosti da takvo nešto napravimo. Trebaju biti neki
preduvjeti, ali opet kažem, vodit ćemo se iskustvima EU”, kazao
je.

Pojasnio je da se, prema iskustvima 17 zemalja, obično gleda
dnevni dohodak koji se zatim multiplicira određenim brojem pa
iznos kazne bude definiran na taj način.

“Ako imate visoke dnevne dohotke kazne bi mogle biti puno veće
nego danas”, kaže Šefrović.

Na pitanje, je li ovakva mjera smanjila broj nesreća i prekršaja
u drugim zemljama, kaže da podataka još nema, jer analiza nije
dovršena.

“Preliminarno možemo vidjeti da zemlje koje imaju najbolji score
sigurnosti prometa imaju taj oblik imovinskog cenzusa. Tu možemo
izvući zaključak da postoji određena dobra veza, ali nećemo ništa
prejudicirati dok ne napravimo cijelo istraživanje i donesemo
zaključke”, kazao je.

Očekuje da će analiza biti dovršena u sljedećih mjesec do dva.

“Očekujem da ćemo u sljedećih mjesec do dva dana uspjeti
napraviti analizu i dati je na razmatranje i onda bi se trebalo
ići prema višim instancama. Prometna struka daje input, ali
moramo uključiti i druge struke, pitanje je hoćemo li uopće dati
zaključak da je to dobro”, kaže Šefrović.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari