Na uzorku od 600 ispitanika istraživanje je provedeno 17. i 18. siječnja, uz standardnu grešku plus minus 4 posto i razinu pouzdanosti 95 posto
Cijene su prelaskom na novu valutu dodatno rasle, država prijeti
trgovcima, a građani su s pravom nezadovoljni. Danas.hr i Adrian De Vrgna
nam donosi ekskluzivno istraživanje Promocije plus za RTL o
cijenama u odnosu na druge zemlje, ali i plaćama.
Cijene u hrvatskim trgovinama u odnosu na druge zemlje su veće,
tu se ispitanici slažu, a razloga je, smatraju, nekoliko.
Koji su razlozi?
Trgovcima je na umu samo povećanje vlastitog profita, to tvrdi
najviše ispitanika (28,6 posto), četvrtina kaže da imamo veća
davanja od drugih država (24,8 posto), zatim da se trgovci
dogovaraju oko podizanja cijena (12,5 posto), a nešto manje od 10
posto (9,3 posto) je onih koji misle da u Hrvatskoj nema prave
konkurencije pa svi dižu cijene. Tu su i marže, veće od trgovaca
u susjedstvu (8,4 posto).
Kako rade blagajne?
A kako su u doba prelaska na euro naši potrošači zadovoljni radom
zaposlenih na blagajnama? Nešto manje od polovice smatra da su
blagajnici izrazito profesionalni (44,8 posto), a da je odnos
prema kupcima uglavnom dobar kaže to oko 37 posto anketiranih
(37,1 posto). Daleko je manje onih koji biraju odgovor osrednje
dobro (7,9 posto) ili uglavnom loše (4,3 posto). Vrlo je malo
nezadovoljnih – tek oko 1 posto (1,1 posto).
Povišica na čekanju?
Sve zemlje koje su uvele euro, povećale su i plaće s vremenom. A
kakva su očekivanja hrvatskih građana?
Čak 40 posto očekuje da će se to dogoditi, ali ne tako brzo. Tek
je nešto manje onih koji su posve pesimistični (36 posto). Za
godinu do dvije plaće će rasti, vjeruje oko 15 posto ispitanika
(15,1 posto).
Ništa od rasta preko 10 posto
A za koliko će rasti? Gotovo polovica vjeruje da će to biti samo
pet posto ili manje (46,6 posto). Rast do 15 posto očekuje manje
od trećine ispitanika (28,5 posto), a više od toga – opet
pesimizam. Niti 10 posto anketiranih ne vjeruje u povišice do 20
posto plaće (9,6 posto ispitanih), a na više od 30 posto računaju
tek malobrojni (2,5 posto).
Opširnije
u prilogu RTL televizije:
NAPOMENA: Istraživanje je za RTL provela Promocija
plus 17. i 18. siječnja, na uzorku od 600 ispitanika uz
standardnu grešku plus minus 4 posto i razinu pouzdanosti 95
posto.