nelogična provedba

Projekt “Tajni kupac” postao “propali” projekt: U pet mjeseci nije prijavljena niti jedna nepravilnost

Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Na adresu Državnog inspektorata do danas nije stigla niti jedna prijava udruga o trgovcima koji love u mutnom

Ni osmi dan od uvođenja eura ne prestaje bijes građana zbog
eksplozije poskupljenja.

“Gotovo svakodnevno se podižu cijene – mislim da je to nečija
greška u lancu”, govori Ana
Đurđević
 iz Zagreba za RTL.

Istovremeno projekt “Tajni kupac”, postao je
“propali” kupac. Već prvo snimanje cijena iz rujna pokazalo je da
nepravilnosti praktički nema, a način na koji se projekt provodi
ide na ruku trgovcima, kažu potrošači.

“Priča gdje vi objavite koji proizvod ćete pratiti u nekoj
trgovini je promašen, jer ako mi ga objavite i kažete što
pratite, naravno da ću se ja prilagoditi i da ću za taj proizvod
poštovati sve propise. Poanta tajnog kupca bila bi da dođem u
trgovinu i da ne znate da sam iz udruge i da ne znate koje ću
proizvode kontrolirat”, kaže Dijana Kladar,
odvjetnica iz Društva za zaštitu potrošača.

Problem je i što udruge nisu mogle samostalno birati artikle koje
će kontrolirati, popis im je napravilo Ministarstvo gospodarstva.
Projektom je tako predviđeno da se narednih godinu dana prati i
javno objavljuje cijena istih artikla – kod istog trgovca.

“To je isto kao da ste tajni agent i napišete na čelo “ja sam
tajni agent, pazi se špijuna”, to je jednostavno besmisleno da
ako vi upozorite prodavače da oni neće reagirati. Ako vi
očekujete da će oni podići cijenu ulja, oni neće podići cijenu
ulja ali hoće sve ostalo. To je jednostavno bilo suludo uopće
promišljati, pa nije ni čudo što je promašeno”,
govori Boris Podobnik, prodekan na
Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta.

Dodatan je problem što nemaju mehanizam kako objasniti i dokazati
što je opravdano, a što neopravdano povećanje cijena.

“Udruga nema mogućnost nadzora, mi samo dođemo i zabilježimo
cijenu. Mi nemamo ingerenciju pitati trgovca kako je došao do
određene cijene i na bilo koji način ga natjerati da tu istu
cijenu spusti”, govori Sanja Keretić,
predsjednica udruge Varaždinski potrošač.

No, u gotovo pet mjeseci nadzora po trgovinama, ugostiteljskim
objektima i obrtima na adresu Državnog inspektorata do danas nije
stigla niti jedna prijava udruga o trgovcima koji love u mutnom.

“Svi naši izvještaji posljednjih pet mjeseci su dostavljeni
Ministarstvu gospodarstva, kao tijelu koje financira taj projekt
s kojim imamo ugovor i svi su dostupni javno, mene zanima zašto
to nitko nije pročitao”, objašnjava Tanja Popović
Filipović
, predsjednica Centra za edukaciju i
informiranje potrošača.

Nitko nije pročitao ili nitko nije zapamtio, jer u inspektoratu
kažu da su izvještaje trebali slati na njihovu adresu, otvorenu
samo za “Tajnog kupca”.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari