Minimalna dob za vozačke dozvole kamiona ili autobusa mogla bi se smanjiti na 18 godina, a promjene se tiču i polaganja, dobi...
Europska unija želi usvojiti novu direktivu o vozačkim dozvolama
u 2023. godini. Što bi se moglo promijeniti s vozačkim dozvolama
i vozačkim ispitom za vozače početnike? Zasad je to samo nacrt, a
poznate su i prve konture prijedloga koji će ići na usvajanje
europskim tijelima, piše njemački autoklub ADAC, a prenosi N1.
Vozačka dozvola B kategorije odnosi se samo na motorna vozila do
ukupne dopuštene mase od 3,5 tone. Većinu mobilnih kućica stoga
ne smiju voziti vlasnici vozačke dozvole – preteške su. Zbog toga
je planirano povećanje dopuštene ukupne mase na 4,25 tona.
Već nekoliko godina vozačka dozvola (kategorija B) u Njemačkoj
može se produžiti do vozačke dozvole B196. To vam omogućuje
vožnju lakih motocikala do 125 ccm – ali samo u Njemačkoj. To bi
se moglo promijeniti s 4. Direktivom o vozačkim dozvolama:
propisi koji su se prije primjenjivali samo na nacionalnoj razini
bit će u budućnosti priznati u cijeloj EU. Tada bi bilo moguće
putovati preko državnih granica s motociklom od 125 ccm.
Minimalna dob za vozačke dozvole kamiona ili autobusa mogla bi se
smanjiti na 18 godina. U Njemačkoj se, na primjer, C kategorija
za kamione može steći tek s 21 godinom, a D kategorija za
autobuse tek s 24 godine.
Dopustit će se polaganje vozačke u različitim članicama EU
Digitalna vozačka dozvola također bi trebala dobiti drugu
priliku: cilj je da odgovarajuća aplikacija na pametnom telefonu
bude dovoljna u slučaju policijske kontrole ili prilikom
iznajmljivanja automobila. QR kod se također razmatra za umjesto
trenutnog čipa kako bi bila otpornija na krivotvorenje. Do sada
nije bilo moguće položiti teoretski i praktični vozački ispit u
različitim državama članicama Europske unije. Kako bi se uzela u
obzir sve veća mobilnost stanovništva, to bi trebalo dopustiti u
budućnosti. Za to bi se morali pojednostaviti dosadašnji propisi
o boravku.
Također se raspravlja o tome da se s praktičnom nastavom započne
tek nakon uspješno položenog teorijskog ispita. U budućnosti bi
se barem dio vozačkog ispita mogao polagati i na simulatorima.
Obvezni tečaj osvježenja znanja godinu dana nakon dobivanja
vozačke dozvole namijenjen je smanjenju broja nesreća. Stručnjaci
za sigurnost na cestama preporučili su ovu mjeru.
Duljina oduzimanja vozačke dozvole (npr. zbog vožnje u
alkoholiziranom stanju) trebala bi biti standardizirana i
međusobno priznata. Zabrana vožnje uvedena u Italiji onda bi se
također primjenjivala u Njemačkoj. U tom kontekstu također se
traže jedinstvene granične vrijednosti za konzumaciju alkohola i
droga, bodovni sustavi u različitim zemljama trebaju se
uskladiti, a podaci o vozačkim dozvolma svih građana EU-a trebaju
se pohraniti u europsku bazu podataka. To bi trebalo olakšati
policijske provjere, prenosi Fenix Magazin.