Zoran Šprajc u svom stilu komentirao je pad MiG-a
I dok je naša obrana u Katru bar do danas izvrsno funkcionirala,
obrana se u Hrvatskoj gotovo potpuno raspala. Da, eto u jednom
danu naše ratno zrakoplovstvo je izgubilo 25 posto svoje borbene
eskadrile. Od četiri MiG-a koja još mogu letjeti ostala su samo
tri. Gubitak od 25 posto borbene avijacije nemaju ni Rusi u
Ukrajinci. Ali hajde svoje su avione Rusi bar izgubili u ratu,
ovi naši padaju isključivo u miru. Što je opet bolje nego da
padaju u ratu, jer ako već gubimo avione bar ne gubimo pilote.
Premda njihovo spašavanje pomalo sliči na spašavanje savezničkih
pilota koji bi nekad bili oboreni iznad ovog područja. Ništa bez
domaćeg stanovništva. komentirao je Zoran Šprajc
u RTL-ovom Stanju nacije pa nastavio:
Eto ako ništa drugo zato je važno sačuvati život i ljude u našim
ruralnim područjima. Da ima mještana koji će spašavati naše
pilote kad padnu u šumu. Ali zašto ti naši avioni padaju, to je
pravo pitanje, pitanje koje muči javnost još od prvih avionskih
padalina.
Javnost nikad nije dobila odgovor zašto su svi ti vojni avioni i
helikopteri pali. Istraga, kažu u Ministarstvu obrane, još uvijek
traje. Godinama je dakle pad borbenih letjelica u Hrvatskoj jedan
veliki misterij o kojem Ministarstvo obrane još uvijek ne zna
ništa. Doduše u MORH-u još ne znaju ni odakle je došao i tko je
ispalio onaj dron što je pao na Zagreb. To je onaj dron koji je
došao iz Ukrajine i kojeg su zabunom ispalili Ukrajinci. Ali
nemojte to sad reći MORH-u pokvarit ćete im istragu.
Ali pad vojnih aviona i helikoptera je stvarno misterij, možda
čak i veći misterij od čuvenog Bermudskog trokuta gdje je
svojedobno nestala cijela eskadrila američkih borbenih aviona.
Ali hvala nebesima, toj misteriji je konačno došao kraj.
Predsjednik saborskog odbora za obranu, Franko Vidović hrabro je
iznio teoriju koja je u prvi mah zaprepastila cijelu javnost.
Inače Migovi lete i do dva maha. Ali da čujemo otkriće.
“Moram reći da se to događa i u najbolje opremljenim vojskama
svijeta. Događa se, dakle, zrakoplovi zbog sile teže tendiraju
tome da padnu”, kazao je Franko Vidović (NEZ.), član Kluba
zastupnika SDP-a.
Da, da, da, gospodin Vidović je otkrio ono što nitko nije.
Zrakoplovi zbog sile teže tendiraju tome da padnu. Znači svaki
zrakoplov zapravo ima tendenciju pada. I nije to dakle samo naš
problem, toga ima u svim vojskama svijeta. I ne samo u vojskama,
ima toga i u civilnoj avijaciji. I uvijek su se vodile opsežne
istrage i radila temeljita forenzika svakog pada aviona, osobito
civilnog a vidite stvar je posve jednostavna – svaki avion, kako
kaže gospodin Vidović ima tendenciju pada. Dakle ne da leti. Nego
da pada.
I to bi stjuardese trebale govoriti putnicima prije svakog
uzlijetanja, i to na svim jezicima svijeta. “Ovaj avion ima
tendenciju pada”. “This plane has a tendency to fall”, “Cet avion
a tendance à tomber” “Dieses Flugzeug hat die Tendenz zu fallen”.
I da se tako stjuardi i stjuardese obraćaju putnicima to bi onda
doprinijelo i sigurnosti avio prijevoza. Jer se avionima više
nitko ne bi vozio, pa više nikad nitko ne bi ni stradao.
Uglavnom ovo otkriće Franka Vidovića kao i sva velika otkrića u
povijesti u početku je naišlo na podsmijeh, kao, vidi koji
Newton, otkrio je gravitaciju, ali gospodin Vidović je zapravo
samo ispravno koristio znanstveni postupak u kojem se uvijek
kreće od već otkrivenih otkrića. Jer da podsjetimo, Isaac Newton
je otkrio da zbog gravitacije padaju jabuke. Ali mu nikad nije
palo na pamet da zbog toga padaju i avioni.
Doduše u njegovo doba aviona nije ni bilo ali nema veze, da je
tako veliki znanstvenik kao što se priča po školama mogao ih je
predvidjeti. Uglavnom naš se Franko očito samo nastavio na
Newtonova istraživanja i eto otkrio da uz jabuke zbog gravitacije
padaju i avioni. E sad ćete vi reći ali sve pada, pa padaju i
avioni, nema tu ništa čudno. E pa ne pada sve. Kad ste vidjeli
ili čuli da je recimo pala podmornica. Ili brod. Nikad. Dakle ne
pada sve. Padaju kruške, jabuke i avioni. Dobro?
Jedini koji bolje razumije problematiku pada aviona od g. Franka
Vidovića je ministar obrane Mario Banožić osobno. Što je i
logično, zato je on ministar a Vidović je predsjednik saborskog
odbora za obranu, što je ipak niža znanstvena razina. I dakle evo
kako nam je taj znanstvenik od ministra objasnio pad vojnog
aviona.
“Vidimo da upravo incident poput ovoga najbolje pokazuje
spremnost hrvatske vojske tako da uspješno obavljaju svoje
zadaće, unatoč izazovnim trenucima i stanju opreme”, poručio je
Mario Banožić (HDZ), ministar obrane.
Dakle pad borbenog zrakoplova najbolje pokazuje spremnost
hrvatske vojske. Jer time uspješno obavlja svoje zadaće.
Padajući. Unatoč izazovnim trenucima i stanju opreme. Jer nije
lako pasti s takvim stanjem opreme. Stvarno se ljudi trude. Ali
podsjetimo, sreća pa zrakoplovi imaju tendenciju padanja, što bi
rekao Vidović pa eto padovi aviona najbolje pokazuju spremnost
hrvatske vojske, što bi rekao Banožić.
Eto umjesto da se lijepo ovako igramo ratnog zrakoplovstva, em je
sigurnije em je jeftinije, a efekt je potpuno isti, mi ćemo sad
potrošiti milijardu eura na francuske Raffale. A za tih milijardu
eura nećemo dobiti ni petardu koju bi eventualno ti avioni mogli
ispaliti. Ali sigurnost prije svega, i zato smo umjesto aviona s
naoružanjem uzeli avione s dva motora. To je premijer, on je pak
najveći znanstvenik od svih, lijepo objasnio.
Strateška odluka koju je donijela naša Vlada, ponavljam još
jednom, nakon kvalitetnog i ozbiljnog procesa, da odaberemo
francuske Rafale kao avione 4. generacije. Višenamjenski borbeni
avioni, avioni koji by the way imaju dva motora. Vrlo važan
detalj i o tome smo vodili računa kad smo birali koji tip
višenamjensko borbenoga aviona nabaviti za HRZ.
Da, da vodilo se računa da se uzmu avioni s dva motora a ne više
ove s jednim motorom kojima se gasi motor pa imaju tu neobičnu
tendenciju da padaju. Fata je Fata al dva motora su dva motora,
kaže naš Maverick Plenković. Ili Clown Penis kako god.