inflacija i troškovi

Poznat podatak koliko Slavonaca je dobilo povišicu plaće u proteklih šest mjeseci

Davor Puklavec/PIXSELL

Rezultate istraživanja o tome jesu li Hrvati dobili povišicu zbog inflacije, kako kupujemo u krizi te kako štedjeti na akcijama, koje je ekskluzivno za RTL provela agencija Promocija plus, donosi Tomislav Jelinić

Na očigled vidimo i osjetimo da sve oko nas poskupljuje te je i
inflacija narasla za gotovo 13 posto, jesu li onda barem
približno toliko porasle i plaće u Hrvatskoj? Ni približno, a ako
i jesu, onda vrlo malom broju građana. Istraživanje je uz pomoć
Promocije plus proveo RTL.

Nažalost, za samo njih 35 posto imalo je sreće da im plaća
naraste, a dio njih je pretrpio je i smanjenje prihoda.

Za 61 posto (61,4 posto) primanja su veća tek do 5 posto, kod
prosječne plaće u Hrvatskoj to je tek oko 300 kuna.

Za samo 27 posto (27,3 posto) Hrvata plaća je narasla do 10
posto dok se povećanju većem od 20 posto razveselilo niti 3
posto (2,8 posto) ispitanih.

Što se tiče regijske stratifikacije podataka otprilike su jednako
raspoređeni postoci povećanja primanja pa se tako kreću između 33
posto i 38 posto. U Zagrebu i okolici je povećanje primanja
dobilo najviše građana (37,8 posto),
a svega 33,6 posto Slavonaca je bilo te
sreće da su im primanja narasla
.

U istraživanju je zanimalo i kako gledate na svoje prihode u
idućoj godini. Čak polovica vas smatra da će vam se
financijsko stanje pogoršati (49,5 posto), a gotovo 30 posto
(29,3 posto) da će ostati isto.

Na sve ovo kao ljudi i kupci nismo mogli ostati imuni, pa
pogledajmo koliko su inflacija i poskupljenja
promijenili naše ponašanje. Više od 41 posto (41,2
posto) građana počelo je kupovati na akcijama.

Oko 13 posto (13,1 posto) počelo je manje kupovati neprehrambene
proizvode, ali i velika ekonomična pakiranja (13,0 posto), dok
oko 11 posto (11,4 posto) sada kupuje samo osnovne prehrambene
namirnice ili marke trgovačkih kuća koje su u pravilu jeftinije
od konkurencije. Dok oko 2 posto (2,4 posto) građana kupuje samo
ono što im treba. Ništa se u kupovanju nije promijenilo tek
za 1 posto Hrvata.

Utjecaj poskupljenja na emocionalni život građana

Budući da se za samo 1 posto građana ništa nije promijenilo kada
je kupovina u pitanju, jesu li onda ova poskupljenja utjecala na
emocionalni život ostalih 99 posto ispitanih? Itekako jesu.

Izrazito ili donekle poskupljenja su emocionalno djelovala na
više od 74 posto (74,3 posto) ispitanih, malo na 17 posto (16,7
posto), dok 7 posto (7,0 posto) vas gledajući cijene u izlozima i
po trgovinama vjerojatno pjevuši: “Ništa mi neće ovi dan
pokvarit”. A, iako su autori tog hita Dalmatinci, sugrađani ih
očito i nisu poslušali jer je inflacija izrazito djelovala na
emocionalni život najviše upravo u Dalmaciji, gotovo 48 posto
(47,7 posto) , zatim u Sjevernoj Hrvatskoj 46 posto (45,8
posto), dok je na dnu ljestvice Zagreb i okolica, ali i
dalje visokih 37 posto.

Tako da unatoč poskupljenjima, treba čuvati i fizičko, ali i
psihičko zdravlje.

Više detalja o samom istraživanju pogledajte u video prilogu.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari