PREVIŠE JE TRAGEDIJA...

Čak dvije trećine pružnih prijelaza u RH nema rampu: Možda bi HŽ trebao razmisliti jednom dosta jednostavnom rješenju Slovenije i Austrije

Ivica Galović/PIXSELL

Od ukupno 1498 pružnih prijelaza u Hrvatskoj, njih 469 osigurano je branicima i polubranicima

U zadnjih pet godina na pružnom prijelaziam u Hrvatskoj poginulo
je 27 ljudi. Prometni stručnjak Marko Ševrović
rekao je koliko uopće ljudi prepoznaje znak Andrijinog križa.

“Koliko uopće ljudi prepoznaje znak Andrijinog križa? Slabo. Ja
sam svojedobno radio jedno istraživanje, gdje sam studente pitao,
što znači kada je brklja dignuta a crvena svijetla blicaju. Više
od pola sudenata je odgovorilo da će vlak uskoro doći da treba
brzo proći. Što je krivo. Taj znak znači obavezno zaustavljanje.”

Od ukupno 1498 pružnih prijelaza u Hrvatskoj, njih 469 osigurano
je branicima i polubranicima. To znači da tek trećina ima rampu,
piše RTL Direkt.

“Na svakom pružnom prijelazu bi trebala biti rampa, to je odavno
trebalo biti, nažalost zato što to nije postavljeno – ovo nam je
tragični rezultat. Rampa je uočljivija, teško da će se netko
zabiti u rampu, a znak STOP i Andrijin križ, dogodi se da čovjek
ili nije oprezan ili recimo da kada je riječ o signalizaciji, ona
ne radi”, rekao je sudski vještak za cestovni promet, tehniku i
procjenu motornih vozila Goran Husinec.

U Sloveniji i Austriji je puno više rampi, ali koriste i još
jedno, dosta jednostavno rješenje.

“Ono što su uvele neke europske zemlje, jednostavno su postavili
semafor. Iz razloga što je znak STOP više blizak ludima i više se
poštuje. Činjenica je da mi nekad pretjeramo s prometnim
znakovima, često taj znak STOP i Andrijin križ budu na
industrijskim kolosijecima i onda onaj tko ide svaki dan preko
njega gdje vlak nikad ne ide i onda dođe do onog gdje vlak
prometuje, događaju se nesreće. Treba napraviti razliku između ta
dva prijelaza.”

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari