zamjena valute

HNB će za promotivnu kampanju o zamjeni kune u euro potrošiti 27 milijuna kuna. Umirovljenici dobivaju ‘eurokonvertere’

Igor Kralj/PIXSELL

Zamjenu kune za euro pratit će Nacionalna informativna kampanja za koju će HNB izdvojiti više od 27 milijuna kuna. Dijelit će se privjesci, kasice, majice...

Euro na kotačima, privjesci, letci, video spotovi – više od 27
milijuna kuna stajat će kampanja o zamjeni kune eurom. Milijun i
200 tisuća umirovljenika obećani su i mali konverteri, kojima bi
lakše preračunavali, ali kako doznajemo – državi – preskupo! Pa
ih nabavljaju tek 60 tisuća, javlja RTL.

Ove tri novčanice prosječna su mirovina u eurima za čak 70 posto
umirovljenika!

“Nekako smo se navikli te novčiće rasporediti te naše kunice.
Sada prvo će biti šok dok ih ispretvaram, hoće li mi ostati za
režije”, kazala je za RTL umirovljenica Meri
Sokolić
.

Umirovljeniku Ivanu, euro će bit će šesta valuta koju za života
koristi!

“Znam da sam primao plaću u jugoslavenskim starim dinarima, novim
dinarima, u hrvatskim dinarima, hrvatskoj kuni. To je to. A da
sam kao mali klinac prodaval trešnje za kune NDH”, prisjeća se
umirovljenik Ivan Uhernik.

A kako bi prelazak na euro olakšali umirovljenicima u Hrvatskoj
narodnoj banci mislili su im podijeliti eurokonvertere – male
kalkulatore. Ali nabavka od milijun i dvjesto tisuća primjeraka
pala je u oglasniku javne nabave na samo 60 tisuća. Kad su čuli,
umirovljenici su se naljutili.

“Ako mogu podijeliti svim umirovljenicima bit ćemo jako sretni da
podijele, ako bude išlo kako god nek’ svaki umirovljenik dobije.
Ako ne mogu, nek’ dobro razmisle onda bolje nikome”, smatra
predsjednica Matice umirovljenika Višnja
Fortuna.

U HNB-u kažu da smanjili količinu jer jedan eurokonverter košta
sedam kuna, pa bi nabava bila preskupa. Dodaju da od 5. rujna
kreće dvojno iskazivanje cijena pa će umirovljenici lakše
pratiti, a u pripremi je aplikacija za mobitel koja će računati
tečaj.

Zamjenu kune za euro pratit će Nacionalna informativna kampanja
za koju će HNB izdvojiti više od 27 milijuna kuna. Dijelit će se
privjesci, kasice, majice. Državu će obići i euro na kotačima –
izložba o prelasku na novu valutu. Bit će i reklama u medijima, a
cilj je da informacije dođu baš do svakoga.

“Ona je mogla krenuti ranije, ali moramo uzeti u obzir da je do
službenog uvođenja eura još šest mjeseci i smatram da se u šest
mjeseci može napraviti jako dobra i kvalitetna kampanja. Ta
kampanja mora biti usmjerena prema svim stanovnicima Hrvatske”,
smatra komunikacijski stručnjak, Petar Tanta.

U kampanji toga nema, ali umirovljenici se pitaju koliko će
unucima davati za sladoled. Gospođa Mirjana svojima daje po 20
kuna, a sada će primijeniti taktiku koju je imala s nećacima iz
Njemačke i tadašnjim markama.

Za manje od pola godine, svi će morati svoje kune dati za eure –
pa kako bude!

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari