promjena zakona

Vožnja električnim romobilima više neće biti ista: Kazne ako vozite prebrzo, bez kacige, po cesti…

Ivica Benić/SiB.hr

Nema vožnje brže od 25 kilometara na sat, kao ni vožnje po cestama

Što su jurili, jurili su – hrvatski su zakoni konačno shvatili da
na cestama postoje – romobili. Da, s malo zakašnjenja, ali sada
će vožnja ovim popularnim prijevoznim sredstvom biti regulirana.
Smiju voziti samo biciklističkim stazama, svi vozači moraju imati
kacige, u protivnome će platiti 300 kuna, ako voze prebrzo platit
će 1000 kuna, a ako im romobil juri brže od 24 kilometra na sat –
moraju ga i registrirati, piše RTL.

I možda niste znali – ako vozite romobili i bicikl, i na oba uha
imate slušalice – to ćete platiti 300 kuna. Sa slušalicama,
uglavnom bez kacige, neki i na crveno – centrom Zagreba jure i
teško ih je uhvatiti.

”Nisam imao problema s njima, ali imala je moja žena. Jedan ju
je pokupio”, kazao je Ivica iz Zagreba.

”Praktični su kao praktično prijevozno sredstvo, ali mogu biti
opasni ako ih se ne zna koristiti”, rekla je Mirna iz Zagreba.

Ljudi se žale: ne vidite ih, ne čujete ih i još jure. Ali, vožnja
električnim romobilima više neće biti ista.

”Znam da u pješačkoj zoni moram voziti 5 km/h ali ako nema baš
ljudi vozim 10 ili 15 km/h. Nikad ne vozim iznad 25 km/h”, kazao
je Nino iz Zagreba.

”Nisam opasnost na cesti. Ja inače vozim bajk uglavnom na posao,
a ovo vozim po centru jer je zgodno, mogu ga svugdje voziti. Ali
vozim oprezno, pazim ja na pješake”, rekao je Goran iz Zagreba.

”Ne smetaju. Sve vam je stvar grada koji treba osigurati
infrastrukturu, o tome vam je ovdje riječ”, komentirao je
građanin.

”Nije realan novi zakon. Pa samo pogledajte gdje se biciklisti i
romobilisti voze, nije grad pripremljen za to, kao što nije
pripremljen za parkinge i aute”, kazao je Nino.

>> Osječki trojac s kormilarom na električnom romobilu

A makar po ulicama jure već godinama: zakon ih je tek sad
prepoznao. I prozvao osobnim prijevoznim sredstvom. Što znači,
nema vožnje brže od 25 kilometara na sat, kao ni vožnje po
cestama. Električni romobili od sada će morati na biciklističku
stazu. Ako je nema, onda može i pješačka. Ali to znači i tempom
kojim hoda čovjek: 5 kilometara na sat.

”Ono što je nažalost, ne samo kod nas, nego i u svijetu bio
problem to što nije bilo regulirano način njihovog sudjelovanja u
prometu. Jer brzina koju može postići električni romobil je
itekako opasno za ostale sudionike u prometu”, rekao je Rajko
Horvat, stručnjak za sigurnost cestovnog prometa.

Vožnja sa slušalicama je od sada zabranjena. Ako vas uhvate,
kazna je 300 kuna. Obavezno je i nošenje kacige, kao i
reflektirajući prsluk u slučaju slabije vidljivosti recimo za
vrijeme magle ili jače kiše.

Bez 300 kuna ostat ćete ako nemate kacigu, bez 1000 ako vozite
iznad ograničenja. A svi oni koji jure iznad 25 kilometara na sat
– svoj romobil morat će registrirati. Zakon obuhvaća i
bicikliste. Ni oni ne smiju na ulicu sa slušalicama. Ali, za neke
je najveći problem, što naše staze nisu dovoljne ni za bicikle,
kamoli još i romobile.

”Prebrzi su, brži su od bicikla. Imat ćemo problem mi. Imat će
problem pješaci, životinje koje se nađu. Teško je s tim
zakočiti”, rekla je Ana iz Zagreba.

”Većina staza se zapravo crta po nogostupima, djelomično se
oduzima prostor pješacima. Problem već postoji, jer se ionako
romobili tu najčešće voze”, komentirao je Ivan Nemet iz udruge
Sindikat biciklista.

Vozit će se i dalje, i to samo stariji od 14 godina. I dok vam
kod nas ona ne treba, u Njemačkoj, recimo, za električne romobile
koji voze iznad 45 na sat trebate imati vozačku.

”Vi za biciklu ne trebate položiti niti jedan ispit. Vi sa 16
godina možete upravljati biciklom a da ne znate nijedan prometni
propis. isto se događa s romobil. Niste dužni polagati ništa, ni
znati nikakve prometne znakove”, kazao je Horvat.

Makar, ni svi vozači ne znaju baš sve. Ili vam je ipak poznato
što znače znakovi?

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari