izborni predmet

U škole se uvodi novi predmet kao zamjena za vjeronauk – kritičko razmišljanje

Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Zamišljeno je da kurikulum mogu izvoditi nastavnici razredne nastave i oni koji predaju društveno-humanističku grupu predmeta, a predavat će se dva sata tjedno u svih osam razreda

Ministarstvo znanosti i obrazovanja izradilo je kurikulum za
novi izborni predmet, radnog naziva Kritičko mišljenje,
koji bi bio alternativa za učenike koji ne upisuju vjeronauk.

“Nije bila ideja da napravimo pandan vjeronauku, nego još
jedan predmet koji će biti ponuđen djeci koja ne upisuju
vjeronauk”, rekao je ministar znanosti i obrazovanja
Radovan Fuchs.

Rekao je i da će vjerojatno biti uveden školske godine
2023./2024., a naknadno će se odlučiti hoće li se uvesti odmah u
sve škole ili prvo u pedesetak eksperimentalnih.

Predmet je moderno koncipiran da djecu od početka vodi kao
kritičkom mišljenju i odvajanju onoga što je valjano od onoga što
je nevaljano, kazao je Fuchs i izrazio nadu da će ispuniti
očekivanja.

Voditelj Radne skupine Bruno Ćurko rekao
je da je kurikulum usmjeren prema nemanipulativnoj školi,
odnosno, da djecu nastoji naučiti kako misliti, a ne što
misliti.

Cilj je razvoj vještina koje podupiru kritičko mišljenje i da
učenik može svoje mišljenje poduprijeti argumentima.

Naveo je raspravu o vuku i psu kao primjer za manje uzraste. U
toj priči pas odustaje od slobode i odabire sigurnost,
a vuku je draža sloboda.

Iz mog iskustva pola djece bi se opredijelilo za jedno, a
pola za drugo. Bitno je da su argumentirana mišljenja trebaju
poštivati, kazao je i zaključio da je predmet povezan sa
skoro svim drugim predmetima koji postoje u školi.

Zamišljeno je da kurikulum mogu izvoditi nastavnici razredne
nastave i oni koji predaju društveno-humanističku grupu predmeta,
a predavat će se dva sata tjedno u svih osam razreda.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari