Dobro je poznata činjenica da dvije stvari svaku modernu ženu mogu riješiti stresa - tjelovježba i shopping. Zato nije čudo što su shopping centri sve bogatiji po pitanju prostora i ponude.
Dobro je poznata činjenica da dvije stvari svaku modernu ženu mogu riješiti stresa – tjelovježba i shopping. Zato nije čudo što su shopping centri sve bogatiji po pitanju prostora i ponude.
Sreća je to za sve one koji vole spajati ugodno i korisno: primamljive trenutke shoppinga mogu iskoristiti i za gubljenje pokoje kalorije. Zato nas je jako zagolicalo pitanje koliko zapravo pješačimo u shoppingu te smo odlučili istražiti bi li se ta omiljena aktivnost mogla svesti pod – barem laganu – tjelovježbu.
Znamo da je na pojedinim web stranicama moguće izračunati potrošnju kalorija prilikom obavljanja različitih aktivnosti te ukupnu dnevnu potrošnju kalorija. No, rijetke su stranice koje među tim aktivnostima navode kupovinu. Isto tako, podaci iz raznih izvora dosta variraju. Zato smo proveli temeljito Rexona istraživanje o kretanju u shoppingu s ciljem utvrđivanja koliko vremena u prosjeku provodimo u shopingu, koliko pri tome propješačimo te koliko kalorija potrošimo. Naš drugi cilj bio je otkriti eventualne razlike u tim faktorima među 4 najveća grada u Hrvatskoj.
U Rexona istraživanju sudjelovalo je 180 sudionica koje su ukupno prešle 270 km. Pri tome su napravile ukupno 440.000 koraka i potrošile preko 26000 kcal. A sve su to vrijedno bilježile pedometrima koje smo im, uz novi Rexona Linen Dry dezodorans, uručili na početku njihove shopping rute.
Što je otkrilo naše istraživanje? Shopping se pokazao kao odlična tjelovježba budući da tijekom jednog obilaženja šarenih artikala potrošimo u prosjeku 150 kcal, otprilike isto toliko potrošimo 30 minuta vježbajući aerobik. Istraživanje nam je otkrilo i da najviše vremena u shoppingu provode Osječanke (u prosjeku oko sat i 45 minuta), dok Splićanke u obilasku trgovina prijeđu najviše, u prosjeku više od 1,7 km. Iz toga bi se dalo zaključiti da su Osječanke definitivno najtemeljitije shoppingholičarke, a Splićanke najbrže. No, bez obzira jesu li se kretale više ili manje u shoppingu, Rexona im je pružala sigurnu zaštitu od neugodnih mirisa.
U istraživanju je sudjelovala Marijana Batinić – splitska voditeljica koja trenutačno živi u Zagrebu. Prema vremenu koje provodi u shoppingu, Marijana je mnogo bliže Osječankama, nego svojim Splićankama. Naime, i Zagrepčanke i Splićanke odvajaju manje vremena za čari shoppinga od nje.
Više o zanimljivim rezultatima ovog Rexona istraživanja o kretanju, kao i grafičke prikaze rezultata, možete pogledati u prezentaciji.
Izvor: Rexona