Problem je u tvornicama koje nemaju dijelove za kompletno sklapanje auta zato do zadnjeg trena proizvođači ne definiraju ni cijenu
Zamislite scenarij da uđete u auto salon, izaberete ljubimca,
ostavite predujam, a na pitanje kada stiže naručeno vozilo
dobijete odgovor – ne znamo!
Na pitanje koliko će u konačnici koštati, odgovor je opet isti –
ne zna se! To je stvarna slika iz hrvatskih salona vozila: auti
se čekaju mjesecima, cijene im skaču, a plaća se ona koja je
važeća na dan preuzimanja, piše RTL.
Atraktivan i ulašten privukao je pažnju kupca. Problem je što
nema garancije cijene ni roka preuzimanja.
“Onda bi zaista trebao za taj novac znati rok isporuke i datum
isporuke i ono što će biti isporučeno, svakako, mislim da je to
vrijedno toga”, kazao je Zdravko Pavelić iz
Otočca.
Ne kriju distributeri skok cijena, a u riječkom salonu za razliku
od lani sada nemaju popust na nova vozila. Rok isporuke je od 210
dana pa naviše.
“S obzirom na cijelu situaciju u svijetu i koliko sve poskupljuje
tu odgovora nema, nekakav minimum što se očekuje je 4, 5 posto, a
sve dalje samo je nebo granica”, poručuje Marin
Petrić, voditelj prodaje auto centra u Rijeci.
Cijene rastu bar jedanput kvartalno pa je dobra opcija auto s
lagera. Nema biranja boje i opreme, vidiš u salonu, platiš i
voziš- to je trenutno najmudrije. Bez obzira o kojoj se klasi
radi.
Zbog nedefiniranih rokova isporuke i cijene kupci kalkuliraju.
“U najboljim godinama, mjesečno smo znali prodavati 40-ak vozila,
sada se ta brojka kreće negdje između 10 i 12”, tvrdi
Izabela Angerbauer, prodavačica u salonu
automobila.
Auto kuća u Rijeci posljednja je prestala garantirati cijenu
svojih vozila. Radili su to do polovine svibnja, a sad ozbiljne
kupce savjetuju.
“Ako dođe do odustajanja riskiraju znači novo čekanje”, kazao je
Boris Skoblar, voditelj prodaje auto kuće u
Rijeci.
Kupci tu novi auto čekaju 4 do 8 mjeseci. Problem je u tvornicama
koje nemaju dijelove za kompletno sklapanje auta. Zato do zadnjeg
trena proizvođači ne definiraju ni cijenu. Kupci kažu to
razumiju.
“Svjesni su da nije do nas nego do globalne situacije i jasno im
je da s odgađanjem neće ništa postići jer i dalje će sve samo
poskupljivati”, izjavio je Paolo Brusich,
prodajni savjetnik za nova vozila.
A kada novi auto konačno dođe, idući udar po novčaniku kupce čeka
na benzinskoj pumpi.