prvi put kasnio čak 83 minute

Od uvođenja direktne linije Osijek-Split, vlak je kasnio baš svaki put. RTL doznaje što uzrokuje kašnjenja

Miroslav Lelas/PIXSELL

Kako to da teretni vlak iz inozemstva dobije prednost nad domaćim putničkim vlakom? Kako netko odluči da neće prikačiti lokomotivu? Tko zataškava?

U  redakciju RTL-a stiglo je detaljno izvješće zašto je
kasnio prvi vlak na relaciji Osijek Split. Otišli su korak dalje.
Istražili su što je sve uzrok kašnjenja vlakova u Hrvatskoj.
Sindikat strojovođa upire prstom u HŽ Infrastrukturu, ali ne samo
zbog loših tračnica. Zašto onda i ima li rješenja – pokušao je
saznati RTL-ov Goran Latković

Doznali smo zašto je prvi vlak iz Osijeka za Split kasnio čak 83
minute. U Sindikatu strojovođa kažu da je vlak zapeo u Zagrebu i
to sat vremena, ostalo se nakupilo putem.

Dalibor Petrović, zamjenik predsjednika
Sindikata strojovođa Hrvatske: “Radnik kojeg HŽ Putnički prijevoz
plaća preko HŽ infrastrukture da radi zakvačivanje i otkvačivanje
je odlučio da on to neće napraviti iz nekog razloga, tvrdio je da
se ne može… To se naravno pokušalo zataškati. Odgovornosti,
naravno, nema…”

RTL je u posjedu izvještaja u kojem strojovođa sve opisuje:

“Od strane manevriste rečeno nam je da nije moguće spojiti zračne
poluspojke je su kratke… Samoinicijativno smo spojili slavine
glavnog voda… Zbog toga je došlo do kašnjenja vlaka u polasku
koje se povećavalo zbog zapuštenosti pružnog pojasa.”

Tridesetak puta morali su, kažu, smanjiti brzinu zbog
zapuštenosti. Razgovarali smo s putnicima koji s kontinenta
putuju prema moru. Jedni imaju razumijevanja, a drugi su, kažu,
osuđeni na putovanje vlakom.

Ivica Ferenčić iz Koprivnice: “Iz Koprivnice do
Šibenika meni sad treba jedno 10, 11 sati što je strašno dugo
putovanje i to je jako sporo.”

>> Kaos u noćnom vlaku Osijek-Split: Putnici ležali po prolazima, HŽ se ispričava

Slavica Telebar: “Koliko god putujem u Split
uvijek je dobro. Prošle godine smo čak došli par minuta prije.”

Do kašnjenja vlakova dolazi kada strojovođa zaspe na posao, zbog
dotrajalih pruga, ali i zato što ponekad strani teretni vlakovi
dobiju prednost nad putničkim. U Sindikatu kažu da o tome
odlučuju Prometni poslovi HŽ Infrastrukture i da domaći moraju
imati prednost.

Kako onda teretni dobije prednost? “To su vam onda čudne
okolnosti, znate. Ode vam neko iz nekog privatnog prijevoznika i
operativi plati večericu, pa zajedno imaju rekreaciju. Pa neki
friendly odnosi, pa tko fućka putnike ionako ih nema, od tereta
se živi…”, opisao je Petrović.

U HŽ Infrastrukturi kažu da su već sankcionirali kolege koji su
prednost davali stranim vlakovima jer je to zabranjeno. Za vlak
iz Osijeka priznaju da su strojovođe odradili posao koji nisu
trebali.

Član Uprave HŽ Infrastruktura Marijan Ćužić:
“Prilikom intervencije strojovođe je stvarno došlo do toga. Vlak
je spojen nakon nekog kašnjenja i napravljeno je probno kočenje i
vlak je sigurno otpremljen prema Splitu.”

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari