Tijekom drugog ETF Learning Connects prijenosa uživo Twinning projekt The green changemakers proglašen je pobjedničkim projektom
European Training Foundation (ETF) četvrtu
godinu zaredom provodi Green Skills Award,
natjecanje koje obuhvaća projekte iz cijelog svijeta koji
predstavljaju primjer inovativnosti i kreativnosti u zelenim
vještinama i obrazovanju.
Ove je godine ETF zaprimio 64 prijave iz cijelog
svijeta, među kojima i prijavu međunarodnog eTwinning projekta
The green changemakers. Pokrenule su ga Sanda
Šutalo, profesorica računalstva iz Tehničke škole Karlovac i
Sanja Pavlović Šijanović, profesorica informatike iz Gimnazije
Vukovar s ciljem ostvarivanja interaktivnog i inovativnog
suradničkog načina rada koji pred sudionike postavlja nove
izazove u području istraživanja i djelovanja u skladu s ciljevima
održivog razvoja.
Projekt omogućuje razvoj komunikacijskih, društvenih, tehnoloških
i IKT vještina te pridonosi razvoju ne samo kompetencija već i
osjećaja solidarnosti, odgovornosti i empatije kod učenika.
Učenici u sklopu projekta upoznaju i isprobavaju razne online
alate, primjenjuju algoritme umjetne inteligencije,
programiranjem u C++ stvaraju kalkulator ekološkog otiska.
Stvaraju pametna i zelena tehnološka rješenja u službi održivog
razvoja primjenom IoT, Arduina i LEGO tehnologija.
Organiziran je i realiziran niz malih projekata kojima se
djelovalo na uvažavanje različitosti, razvijanje solidarnosti,
poticanje empatije i aktivizma, a sve s ciljem konkretnog
doprinosa zajednici.
Ti su projekti razvrstani po ciljevima održivog
razvoja ističući potrebu i težnju za aktivnim
djelovanjem u svrhu pružanja vlastitog doprinosa u ostvarivanju
svih ciljeva održivosti.
Suradničke aktivnosti pridonose razvoju osobnoga identiteta,
prepoznavanju i poštivanju nacionalne prirodne i kulturne baštine
uz istodobno uvažavanje različitosti i drukčijih načina
razmišljanja i življenja. One uključuju razvoj odgovornoga
ponašanja te brigu za osobno zdravlje, postignuća, kvalitetu
života i odnosa koje razvijaju. Kao takve, projektne aktivnosti
osnažuju učenike za aktivno, učinkovito i uspješno
sudjelovanje u životu demokratske i održive zajednice.
Projekt je u užem izboru za nagradu “Zelena tranzicija:
obrazovanje, osposobljavanje i vještine” ušao među deset
finalista između kojih se javnim glasanjem birao pobjednik.
U finalu, uz Hrvatsku, svoje su mjesto našli
projekti iz Nizozemske, Jordana, Moldavije, Irske, Albanije,
Georgie, Kenije i Nigerije. Svih deset projekata koji su ušli u
uži izbor, profilirani su na internetskoj stranici ETF-a, a svaki
je podržan videom u produkciji ETF-a.
Javno glasovanje otvoreno je 13. svibnja, a do zatvaranja 5.
lipnja prikupljeno je 3.769 glasova dok je video zapis Green
Skills Award 2022 Finalist: Croatia – The Green Changemakers imao
više od 500 pregleda.
Tijekom drugog ETF Learning Connects prijenosa uživo, 9. lipnja
2022., eTwinning projekt The green changemakers proglašen je
pobjedničkim projektom. Drugo mjesto osvojio je
nigerijski projekt Operation Skill Them Up dok je treće mjesto
pripalo projektu iz Kenije Don Bosco Tech Africa.
U The green changemakers projekt uključeno je 83 učenika
i 15 nastavnika iz pet škola i tri države. Na području
Republike Hrvatske, uz nositelje projekta Gimnaziju Vukovar i
Tehničku školu Karlovac, uključena je Industrijska strojarska
škola Zagreb dok se međunarodno partnerstvo ostvaruje u
suradnji sa anadolijskom školom Yunus Emre iz Bingola, Turska i
školom Karmirgyugh N1 secondary school, Karmirgyugh, Armenija.
“Zajedničkim osmišljavanjem i razradom tema, ideja i aktivnosti,
stvorili smo projekt putem kojeg smo povezanost, djelovanje i
dobrobit integrirali u cjelinu pogodnu za uspješno i
primjenjivo učenje i poučavanje o održivome razvoju u 21.
stoljeću. Naši su učenici svojim radovima i aktivnostima u
neposrednom okruženju kao i postignućima pokazali da su spremni
za aktivno širenje i primjenu prikladnih znanja i vještina za
održivo življenje, jednako kao što su svjesni spram odgovornosti
i prava u ostvarivanju dobrobiti za sve ljude, okoliš i buduće
generacije”, govori profesorica Sanja Pavlović Šijanović.