POLITIČKI NEKOREKTNI KEKSI?

Svi pričaju o novom pakiranju Domaćice. Stručnjaci za RTL: ”Ne znam što će im to”

Jedni su bijesni jer je to nazadno, drugi jer kakva je to politička korektnost, treći da što će njima neki obični keksi držati lekcije

Kolumnisti, twitteraši, marketingaši i marketingaši entuzijasti –
svi imaju mišljenje o novom dizajnu starog keksa. Dakle, na
kutiji pored Domaćica sada piše – i umjetnica, i programerka, i
menadžerica, i pravnica, javlja RTL.

U Krašu mogu biti zadovoljni, jer svi o keksima koji postoje već
65 godina pričaju kao o jučer otkrivenom eliksiru mladosti. I
očito je svaki PR dobar PR. Iz Kraša sada tumače da su zapravo
htjeli reći da žene, osim posla za koji imaju plaću, rade i ovaj
za koji nemaju plaću, i da na kraju keks kampanjom žele postići
da i supruzi i djeca i svi ukućani sudjeluju u kućanskim
poslovima.

Domaćica i kućanica, umjetnica, pravnica, programerka, medicinska
sestra, prodavačica, učiteljica i menadžerica. Stari keksi, nova
ambalaža i još jedno ime. Većina Domaćicu nije percipirala kao
osobu, nego kao ime proizvoda. Dosada.

Obični keks kojeg sada prozivaju za seksizam. Neki smatraju da su
ove poruke stvorile pretjerano političke korektne kekse, drugi
potpuno obrnuto, smatraju da je povezivanje domaćice sa
zanimanjem – seksizam.

“Ne znam zašto su to radili. Domaćica je stvarno jak brend i
izvan Hrvatskih prostora i sad čemu se igrati s time, čemu krivo
interpretirati vlastiti brend. Jer mi nikada nismo percipirala da
je domaćica, naziv keksi, nije bio dojam da je to od domaćice
nego da su to domaćica keksi, domaći fini keksi kakve bi kod kuće
radili”, smatra komunikacijski stručnjak Željko
Riha
.

A što kažu u Krašu? Njih je iznenadila lavina negativnih
komentara jer cilj je, tvrde, bio posve drukčiji. Proveli su
istraživanje i shvatili da kućne poslove uglavnom rade žene.
Kampanjom žele potaknuti ravnopravnost u domaćinstvu.

“Isticanjem ove dvije uloge na pakiranjima u principu smo htjeli
osvijestiti upravo to, da jedna žena danas na svom radnom mjestu
obavlja svoj posao i onda dođe doma i najčešće obavlja većinski
dio kućanskih poslova. Cilj kampanje je podignuti svijest o tome,
ali i da se svi mi uključimo više u ravnopravniju podjelu
poslova”, tvrdi Marina Knežević, direktorica
marketinga Kraša.

Problem je, kaže nam komunikacijski stručnjak, što njihova ideja
nije shvaćena na prvu. A keksi su posljednja stvar koja bi nam
trebala govoriti o emancipaciji smatra novinar Hrvoje
Marjanović
.

>> Nije šala, Kraš je stvarno napravio Dorinu s čvarcima!

“Imamo mansplaining i sad imamo keksplaining, kad dođe keks i
kaže gledajte žene – ne morate biti samo domaćice, možete biti i
piloti i pravnice i znanstvenice. Znači, tebe sam kekse čekao da
dođe i objasniš mi sve. Mislim, razumije se koja je namjera iza
toga, jasno ti je da tu nema zle namjere, da su se htjeli
uključiti u tu raspravu, malo modernizirati. Ali došlo je to, a
nitko to od njih nije tražio. Nije da je postojalo mišljenje u
javnosti da je domaćica uvredljiv naziv za to”, tvrdi Marjanović,
kolumnist portala Index.hr.

A kada smo već kod kampanja koje su izazivale lavine komentara,
zgražanja, ismijavanja i zbunjenost evo jedne iz 2018. Liži si
macu. Bila je to kontroverzna reklama telekomunikacijskog
operatera. A sad pivo.

Slavonska tradicija bećarca ili seksizam? Mišljenja su bila
podijeljena. Seksizmom se služilo za reklamiranje paštete i auto
guma. Nismo kreativni, često pređemo granicu dobrog ukusa, smatra
Riha.

“Seksistički, posebno u ovim konzervativnim predjelima, a rekao
bi da smo uglavnom konzervativna država to je tabu tema. To je
tema o kojoj svi pričaju međusobno, ali nitko u javnosti neće i
kad se u javnom prostoru onda je to kaos i panika. A ako želimo
izazvati kaos i paniku moramo se referirati na tabu temu, a to je
kod nas seksualnost, provokativni seks”, tvrdi Riha.

Jer provokacija prodaje, tom idejom se očito i dalje vode mnogi
pisci reklama.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari