Najčešći uzrok prometnih nesreća i dalje je brzina
“U zadnja nepuna tri mjeseca ove godine imamo petero smrtno
stradalih vozača mopeda i motocikla.
Nažalost, to se događa u ovim početnim fazama vožnje. Niti su
vozači motocikla istrenirani za tu vožnju, a ni ostali vozači se
još nisu navikli na njih pa ta prilagodba najčešće zna biti
tragična. Apeliram na sve da dodatno pripaze na svoju vožnju i da
prilagode brzinu”, upozorava u emisiji Dobro jutro,
Hrvatska, Josip Mataija,
voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa pri Ministarstvu
unutarnjih poslova, kako prenose
Vijesti.hrt.hr.
Rizik na cesti predstavlja i određeni broj tehnički neispravnih i
neregistriranih motocikala, ali Mataija ističe kako se to ipak
dosta promijenilo.
“Ako pogledamo prošlu godinu, koja je bila prilično tragična što
se tiče vozača mopeda i motocikala, 64 vozača su
smrtno stradala. No, većina tih vozača je bila ispravna. Imali su
vozačku dozvolu, kacigu. Ipak, primijetili smo da je podjednak
broj smrtno stradalih osoba preko 60 godina, i onih mladih
vozača.
Rekao bih da motocikl postaje sve popularniji i dostupniji i
treba biti oprezan. Netko može cijeli život voziti automobil, ali
kad sjednete na dva kotača to je nešto sasvim drugo, pogotovo u
starijoj životnoj dobi kad refleksi nisu više
kao u mladim danima”, napominje.
Posljednjih godina sve veću popularnost dobili su električni
romobili, a vezano uz takva vozila u proceduri su i neke izmjene
dopune zakona o sigurnosti prometa na cestama.
“Nadamo se da bi uskoro taj zakon trebao stupiti na snagu.
Pojavila se nova kategorija
vozila koje prije nije bilo, ne samo električni
romobili, nego i segveje, monocikle i raznorazne naprave, koje je
trebalo svrstati u određenu kategoriju vozila.
Mi smo ih svrstali u osobna prijevozna sredstva. To su vozila
koja ne smiju biti jača od 0,6 kW i ne smiju imati brzinu veću od
25 km/h. Za njih neće trebati vozačka dozvola. Za one koji mogu
voziti većim brzinama, vozači će morati proći proces
homologacije”, rekao je.
“Morali smo propisati pravila i odredbe tko može upravljati tim
vozilima. Kaciga će biti obavezna za sve, a smjet će se kretati
biciklističkim stazama i biciklističkim trakama, no, svi znamo da
tih traka i staza nema svugdje. Ako iste ne postoje, moći će se
kretati nogostupom. Tu će morati biti vrlo oprezni i prilagoditi
brzinu uvjetima te paziti na pješake.
Ako na određenim dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih
cesta postoji promet u signalizaciji, uz suglasnost MUP-a, oni će
se i na takvim manjim prometnicama moći kretati”, istaknuo je
Mataija.
Najčešći uzrok prometnih nesreća, ističe Mataija, i dalje je
brzina.
“Prošle godine smo zbog brzine imali 40
posto smrtno stradalih osoba. Još uvijek je
brzina ključni problem, tako da u postupanju najveću pozornost
usmjeravamo na brzinu, ne samo represivno, nego i preventivno.
Treba ju prilagoditi i razmisliti o svojoj vožnji . Teško je
očekivati da, ako divljate, nitko neće pogriješiti”, kaže
Mataija.
Dodaje kako s novim zakonom na romobilima, motociklima i mopedima
više neće biti dozvoljeno prevoženje drugih osoba, pogotovo
djece.
“Najčešće djecu prevoze sami roditelji. Oni bi trebali biti
svjesni kolika je to opasnost. I na kratkim relacijama se
događaju teške prometne nesreće”, zaključuje.