Na listi top 40 kategorija po rastu cijena, od esencijalnih kategorija uz ulja se nalaze i brašno, sol, svježe i trajno mlijeko, biljno mlijeko, svježa riba, šećer...
Inflacija je ove godine u Hrvatskoj pogodila gotovo sve. No,
najveći doprinos inflaciji bio je rast cijena hrane, što su
građani i najviše osjetili.
Uspoređujući tako situaciju sa studenim 2020. godine, prema
podacima GfK Centra za istraživanje tržišta, koji svakodnevno
prati kupnje hrvatskih kućanstava, najveći je porast cijena od
čak 41 posto zabilježen kod suncokretova ulja. No, i druga ulja i
masnoće prate ovaj trend, pa je tako primjerice cijena maslinova
ulja rasla za 14 posto, svinjske masti 12 posto i maslaca za 17
posto, prenosi N1.
Odmah iza ulja, na drugom i trećem mjestu porasta cijena nalaze
se tonik s 21 posto, i 100%-ni voćni sok s rastom cijena od 20
posto.
Uz ulja i maslac, na listi top 40 kategorija po rastu cijena, od
esencijalnih kategorija nalaze se i brašno, sol, svježe i trajno
mlijeko, biljno mlijeko, svježa riba, šećer i turska kava.
Od ugađajućih kategorija na listi su uz spomenuti tonik i
kapučino, delikatesna riba, vino, kolači i torte, premium pivo,
čokolada, bomboni, chilled snack, keksi, slani štapići i pereci.
U čak 10 od ovih 40 kategorija rast cijena nije praćen rastom
vrijednosti, javlja GfK.