Loše vijesti za potrošače

Novosti iz EU: Roba s greškom mora prvo na servis pa tek onda može zamjena ili povrat novca

Dusko Jaramaz/PIXSELL

Prema novim europskim propisima, svoju neispravnu robu građani će najprije morati dati trgovcu na servis

Za potrošače stižu nove loše vijesti. Od sljedeće godine prema
novoj europskoj direktivi, u slučaju kupovine robe s greškom,
zamjena i povrat novca padaju u drugi plan jer sve najprije mora
ići na servis. 

Građani ovom novošću i nisu pretjerano zadovoljni jer očekuju
spore servise zbog kojih će duže vremena ostati bez uređaja koji
bi im svakodnevno trebao u kućanstvu, piše
RTL

Frižideri, perilice rublja, televizori uređaji su bez kojih je
teško zamisliti neko kućanstvo, a onima koji žive u njima pravi
problem nastaje kad se nešto pokvari. Najgore je kad do kvara
dođe netom nakon kupovine. Prema novim europskim propisima, svoju
neispravnu robu građani će najprije morati dati trgovcu na
servis. 

“Sad ova direktiva određuje da potrošač u roku od godine dana od
kupnje, ako se pojavi taj materijalni nedostatak ne mora ništa
dokazivati, ali proizvod mora ići na popravak. Ako ne pomogne
popravak, onda se tek ide na zamjenu, a ako se ni time ne rješava
problem tek onda ide povrat novca”, kaže predsjednica Hrvatske
udruge za zaštitu potrošača Ana Knežević. 

Novosti iznenadile građane 

Novosti u postupanju s neispravnom ili oštećenom robom iznenadile
su i građane. 

“Ne slažem se s time. To znači da će žene ostati doma neke
vrijeme bez perilice suđa, perilice veša i onda opet dolazite do
zaključka da treba kupiti novi aparat”, kaže Zagrepčanka
Ljiljana.   

“Mislim da je to loše. Bolja bi opcija bila da se može tražiti
povrat novca ili zamjena”, kaže Zagrepčanin Lovre. 

“Ako će neki servis brzo doći onda mi se to više sviđa nego
kupovati novi uređaj i isprobavati ako si već navikao na neki
koji ti je do tada bio dobar”, kaže Ljiljana iz
Zagreba.  

Hoće li se smanjiti otpad?

Iz trgovačkih centara objašnjavaju današnju proceduru kod
popravka proizvoda, no o tome hoće li se broj servisa drastično
povećati, kažu, još ne mogu donijeti procjenu.

“Ako je riječ o određenom kvaru na uređaju u tom slučaju se
kontaktira stručna osoba koju je odredio proizvođač kao takav
unutar nekog servisa on zapravo procjenjuje što se može i treba
napraviti. Servisa će svakako biti, a da li će se oni pojačati
ili smanjiti, ha u krajnjem slučaju, vidjet ćemo što će se
događati”, kaže Dora Đurđević, offline marketing trgovačkog
centra.  

Novi europski propisi dugoročno bi trebali donijeti i nešto
dobro. Za njihovo uvođenje postoje dva razloga. 

“Prvi razlog je da bi bila jednaka pravila na tržištu, a drugi
razlog je što je europska unija sebi dala u zadatak da do 2050.
riješi problem otpada”, kaže Ana Knežević  

Osim okoliša, koristi će ipak imati i građani jer novi propisi će
ipak dovesti i do pritiska na proizvođače što znači da bi i novi
proizvodi morali biti bolje kvalitete.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari