"Neregulirana je nabava plinskih uređaja. Mi smo jedina oaza gdje se bojler može nabaviti gdje god, bilo kako i onda nema nikakve kontrole. Svugdje je to regulirano, ali ne i kod nas"
Nakon curenja plina u unajmljenoj kući u Resniku otrovano je
sedmero državljana BiH, koji su u Hrvatsku došli kako bi radili.
Nažalost, jedna osoba je preminula, a iz zagrebačke policije su
podsjetili građane da servisiraju plinska trošila i da to rade
kod ovlaštenih servisera, radi veće sigurnosti.
Poražavajuća činjenica da je u Hrvatskoj neispravno 70 posto
dimnjaka, a plinoserviser Neno Kuzman pojasnio
je što vlasnici bojlera moraju činiti kako bi bili sigurni.
“Ukoliko se financijski ne mogu upustiti u ugradnju novih
dimnjaka i bojlera, potrebno je stare redovito servisirati, ali i
paziti tko taj servis obavlja. Bojlere je bitno servisirati,
minimalno jedanput svake dvije godine. Bojler treba biti na
ispravnom mjestu, mora biti ispravno montiran i mora imati
dovoljno zraka za sagorijevanje”, rekao je Kuzman za Dnevnik Nove TV.
Dodao je kako je najčešći problem zatvaranje prozora i vrata PVC
stolarijom koja ne propušta zbog čega uređaj ne može dobro
sagorijevati. “Svako loše sagorijevanje multiplicira ugljični
monoksid. Bojleri su šuplji. Ljudi misle da je sve ok kada je
bojler zatvoren bijelim poklopcem. Plinski bojler je potpuno
otvoren kada nema poklopac. Svi dimni plinovi koje dimnjak nije
uspio povući onda ostaju u prostoriji. Građani primijete i da
bojler ima smeđu fleku jer je izgorio lak zbog temperature i
dimnih plinova koji nisu izašli u dimnjak, već su grijali
poklopac”, upozorio je Kuzman.
Također, napomenuo je kako je tržište bojlera u Hrvatskoj
neregulirano te da ćemo “taj ceh platiti”. “Neregulirana je
nabava plinskih uređaja. Mi smo jedina oaza gdje se bojler može
nabaviti gdje god, bilo kako i onda nema nikakve kontrole.
Svugdje je to regulirano, ali ne i kod nas. Može se dogoditi zlo,
jer nema nikakve kontrole, tko je montirao, kako i gdje”, rekao
je Neno Kuzman.
Izvor:
net.hr