mijenja se zakon

Novi plan Vlade za sigurnost na cestama: Više neće biti dozvoljena vožnja s do 0,5 promila, prekršitelji dobivaju detektor alkohola?

Petar Glebov/PIXSELL

Razgovara se i o pravilima vezanim za brzinu, distrakcije u vožnji...

Vlada Republike Hrvatske će istražiti bi li promjena granične
vrijednosti dopuštene količine alkohola u krvi vozača bila
učinkovita mjera za smanjenje broja teških nesreća i poginulih na
hrvatskim cestama, najavljuje se to u šestom Nacionalnom planu
sigurnosti cestovnog prometa za razdoblje od 2021. do 2030.
godine koji je Vlada objavila na svom portalu e-Savjetovanja.

Znači li to moguće smanjenje dopuštene razine alkohola u
krvi koja je u Hrvatskoj 0,5 promila za sve osim za profesionalne
i mlade vozače, koji moraju biti na nuli?

Iz MUP-a odgovaraju da je plan u javnom savjetovanju te da
je prerano davati konkretna objašnjenja u ovom trenutku,
piše Novi list.  

Nadzor brzine, vožnja u pijanom stanju, korištenje mobitela…

U Hrvatskoj je odredba od nula promila bila u primjeni tri i pol
godine u prvom mandatu Vlade Ive Sanadera, ali
je ukinuta sredinom 2008. godine s time da je ostala za mlade
vozače. Za ukidanjem te odredbe vjerojatno su ih potakle druge
europske države. No ova nova promjena nije jedina nova mjera –
najavjuje se obveza ugradnje Alcohol Interlock
uređaja u vozila osoba koje su u više navrata sankcionirane zbog
vožnje pod utjecajem alkohola. 

Cilj je do 2030. prepoloviti broj teških nesreća koje je
uzrokovala brzina. Zabilježeno je i više od 285.000 prekršaja
prekoračenja dopuštenih ili propisanih brzina.

Zato iz Vlade najavljuju da bi sukladno svjetskim smjernicama
postupno uvodili sustav za nadzor brzine u vozilu koji vozače
informira o njihovoj trenutačnoj brzini kretanja te ih upozorava
ako voze nepropisnom brzinom. Novost bi mogla biti i to da Vlada
prepusti određene ovlasti nadzora brzine jedinicama lokalne
samouprave ili upraviteljima cesta. Tu se navodi i želja Vlade da
smanji korištenje mobitela u vožnji. Takva distrakcija je uzrok
11 posto teških prometnih nesreća. Na kraju, pratit će se
statistika kažnjavanja domaćih i stranih mladih vozača kako
bi se ujednačila primjena, a da se ne diskriminira vozače ovisno
o državljanstvu, piše Novi list.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari