praktični, brzi, ali i opasni

Kreću izmjene Zakona o prometu na cestama: Napokon će se regulirati električni romobili

Ivica Benić/SiB.hr

U MUP-u se nadaju da bi nove zakonske izmjene mogle stupiti na snagu u prvom tromjesečju 2021. godineetala

Kako bi se reguliralo upravljanje električnim romobilima i
sličnih proizvoda na električni pogon, Ministarstvo
unutarnjih poslova
u javnu raspravu je uputilo
“Obrazac prethodne procjene za nacrt prijedloga Zakona o
izmjenama i dopunama zakona o sigurnosti prometa na
cestama”. 

“Uskoro ćemo riješiti i taj problem, slično kao što su to učinile
druge zemlje EU, a to se, među ostalim, odnosi na dozvoljenu
brzinu, gdje se njima može voziti, što, dakako, podrazumijeva i
kazne za one koji se tih novih pravila ne budu
pridržavali”, najavljuje zakonske izmjene ministar
unutarnjih poslova Davor Božinović, a piše
Jutarnji list.

Postojeći Zakon o sigurnosti cestovnog prometa donesen je prije
malo više od godinu dana, ali iako su na gradskim prometnicama
već tada bile tisuće romobila i drugih vozila na električni
pogon, novim zakonom nije reguliran njihov status iako neki
već mogu razviti i brzinu do 70 kilometara na
sat. 

Oni bi se, prema sadašnjim odredbama, morali kretati samo
prostorima namijenjenim pješacima
. Naime, u MUP-u su
prije godinu dana objašnjavali da se e-romobili moraju kretati
površinama kojima se kreću i pješaci, a njihovi vozači imaju
dužnosti i obveze pješaka. Tada su tvrdili da ne raspolažu
podacima o sudjelovanju vozača električnih romobila u prometnim
prekršajima i nesrećama te da njihov status neće posebno
regulirati u novom zakonu.

>> Električni romobili preuzimaju i osječke ulice

Njemačka, Francuska, Španjolska i Danska maksimalnu su brzinu
e-romobila ograničile na 20 kilometara na sat. U nekim zemljama
njima mogu upravljati samo osobe starije od 14 godina i ne smiju
se koristiti na pješačkim stazama.

Izvanredni pregledi 

Izmjenom Zakona predložit će se i sankcioniranje vozača koji se
besplatno parkiraju na mjestima namijenjenim samo za punjenje
električnih vozila. 

Uz reguliranje statusa e-romobila, izmjenama Zakona bit će
obuhvaćeni i izvanredni pregledi vozača zbog promjene njihova
zdravstvenog stanja.

“Morat će se preciznije odrediti tko zaista mora na izvanredni
pregled jer su se zbog preširoko određenih dijagnoza značajno
povećali i troškovi MUP-a”, kaže ministar Božinović.

Naime, pokazalo se da su liječnici značajno povećali broj vozača
koje su slali na izvanredni pregled, pa sada mjesečno imamo
izvanrednih pregleda onoliko koliko smo ih prije imali godišnje.
U samo tri prošlogodišnja mjeseca nakon stupanja Zakona na snagu,
liječnici su na izvanredni pregled uputili čak 5000 vozača. 

U slučaju da se pokaže da vozač nije morao na izvanredni pregled,
trošak od oko 400 kuna plaća MUP, a samo ako je bio opravdan,
račun plaća vozač. Budući da liječnici plaćaju kaznu ako vozač
kod kojeg je nastala promjena zdravstvenog stanja počini neku
prometnu nesreću, a da ga prije toga nisu poslali na izvanredni
pregled, naglo je porastao broj prijava.

“Uvjereni smo da bi svi stariji od 65 godina morali na obavezne
preglede vezane uz upravljanje vozilima barem svake četiri
godine. Primjerice, u Italiji taj se obavezni pregled nakon 65.
godine obavlja svake dvije godine”, objašnjava liječnik
medicine rada dr. Tomislav Furlan za Jutarnji list.

Inače, u MUP-u se nadaju da bi ove zakonske izmjene mogle stupiti
na snagu u prvom tromjesečju 2021. godine.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari