Uz mnogo nepoznanica i nedorečenih mjera, škole se oslanjaju na vlastitu kreativnost kako bi osigurali sve uvjete
Dok se vode polemike oko epidemioloških mjera za početak školske
godine, nošenja maski i dezinfekcijskih barijera, pojavio se i
problem o kojemu je malo tko razmišljao, a to je kako će se sve
učionice, dvorane, blagovaonice i hodnici morati neprestano
čistiti, a zaposlenika kronično manjka.
Kako je svaka škola drugačija, tako će epidemiološke mjere
otkrivati i druge probleme koji će se morati rješavati. Po ulasku
u školu, učenici će prvo na dezinficijsku barijeru, a potom na
kontrolni punkt.
No puno je još nepoznanica i nedorečenosti pa se u školama
nerijetko oslanjaju na vlastitu kreativnost kako bi osigurali sve
uvjete. Primjerice, u školi u Dardi mogu ispuniti
većinu, no kako svako dijete mora sjediti u vlastitoj klupi,
imaju problem koji nisu mogli predvidjeti. “Problem nam je
manjak stolova. Prosjek broja učenika je 17, 18, imamo odjel i s
23 tako da mi možemo taj broj stolova smjestiti u učionicu ali mi
nemamo taj broj stolova”, rekao je Janoš
Boni, ravnatelj OŠ Darda.
No postoji još jedan, puno veći problem, a to je nedostatak
tehničkog osoblja, domari i pogotovo spremačice i spremači koji
nakon svake skupine đaka moraju dezinficirati blagovaonice.
“Mora biti spremačica odjedanput više. Najmanje tri do četiri u
jednoj skupini jer moraju biti stalno na dispoziciji. Dakle ako
jedna skupina ili dijete odlazi u sanitarni čvor, u školsku
kuhinju na prehranu, moraju za njima brisati. Zatim učionica iz
koje odlaze u školsku kuhinju – briše se. Nedostaje tehničke
službe”, rekao je Boni.
U školama još ne znaju kako će se nositi s nedostatkom tehničke
službe u školama, a roditelji i školarci već su spremni
za prvo školsko zvono.
Vrijeme za pronalazak rješenja za problem nedostatka tehničke
službe u školama itekako brzo prolazi, a predsjednik
Vlade Andrej Plenković poručio je na
redovitoj sjednici da je ključna poruka da škola
počinje 7. rujna.