Prema snimkama koje su nam poslali čitatelji, fizička distanca u vrijeme epidemije koronavirusa za HŽ-ove vlakove očito ne vrijedi
Naime, kako su javili čitatelji Vijesti.hr, gužva u vlaku nije se
dogodila samo u nedjelju, već i u petak. Tako je jedna
čitateljica opisala kaos koji se događao u vlaku na relaciji
Zagreb-Osijek u petak. No, to nije bio jedini put kad je u vlaku
bila gužva.
“Jedva sam dočekala prvi vikend da se mogu zaputiti kući i
vjerujem da nas je takvih bilo mnogo. Brzi vlak koji polazi u
petak u 16.35 s glavnog kolodvora u Zagrebu krenuo je točno u
minutu, što je bilo čudno. Ono što nije bilo čudno i iznenađujuće
je da HŽ opet nije omogućio više vagona iako je aktualan
koronavirus, iako su donijeli odluke da u jednom kupeu mora
sjediti maksimalno dvoje ljudi, iako svi moraju nositi maske i
rukavice.”
“Naravno da je nastala gužva, naravno da je po kupeima sjedilo
najmanje troje ljudi, nitko nije nosio masku, a kamoli rukavice.
Propisane mjere je bilo nemoguće provesti. Svi mi smo u
Koprivnici morali presjedati u novi vlak, iako nitko ne govori
zašto. Iz brzog vlaka koji je imao 4 vagona i gdje je ionako bila
gužva, morali smo presjesti u vlak koji je bio putnički i koji je
imao dva ne toliko velika vagona. Jednom riječju kaos”, rekla
je čitateljica za RTL.hr.
Isti kaos dočekao ju je i u nedjelju pri povratku iz Osijeka iz
Zagreba. Evo kako je to tada izgledalo.
“Čovjek bi pomislio da se presjedalo u Koprivnici zbog radova kao
i u veljači i jer je bio radni dan, dakle u povratku za Zagreb u
nedjelju ne bi trebalo biti problema. Vlak koji u 17.11 polazi iz
Našica opet je bio putnički iako na stranicama HŽ-a piše da ide
brzi, i svi smo platili naravno punu cijenu za brzi vlak. Uzela
sam 3 rezervacije u vagonu 3 (sjedala 15, 14 i 11) kako bi
zajedno s obitelji mogla na miru sjediti u kupeu. Međutim,
obzirom da su se opet pojavila samo 2 vagona, ponovno kaos. Ljudi
ponovno jedni na drugima, kašlju, pričaju i kišu bez maske na
licima. U Koprivnici se presjeda natrag na brzi vlak kojeg smo
platili.”
“I dalje gužva u kupeima jer HŽ standardno nije osigurao dovoljan
broj vagona, ali gužva nije toliko strašna kao u putničkom vlaku.
Sva sretna ulazim u vlak gdje ću napokon sjesti na svoja mjesta
koja sam rezervirala, međutim vrata kupea su
zaključana. Nakon što su se svi smjestili i vlak polagano kreće,
kontrolori dolaze do mog rezerviranog kupea otključavaju vrata
i kada su upitani zašto su vrata zaključana odgovaraju:
“Pa ovo je rezervirano za nas”. Oprostite, ali gdje to piše? Niti
je pisalo na vratima niti na službenim stranicama gdje
se uzima rezervacija”, rekla je.
Capak: Epidemiolozi nisu odgovorni
Ravnatelj HZJZ-a Krunoslav Capak na posljednjoj
redovnoj konferenciji Nacionalnog stožera civilne zaštite RH
objasnio je kako epidemiolozi nisu odgovorni za to drži li se
netko njihovih uputa. Kazao je kako računaju na svijest građana.
“Epidemiolozi nisu odgovorni za nadzor drže li se organizatori
naših uputa. Stvari trebaju prelaziti na vlasnike i građane, a ne
na epidemiologe. Računamo na svijest naših građana i na one koji
od toga žive, da će to organizirati na način da se koronavirus ne
može prenijeti”, rekao je Capak.
HŽ: “Prije svega ispričavamo se putnicima…”
U HŽ Putničkom prijevozu kažu kako se ispričavaju te da su
kondukteri tražili da se poveća kapacitet vlaka.
“Prije svega ispričavamo se putnicima koji su putovali
vlakom 782 na relaciji Osijek – Zagreb zbog nedostatka
kapaciteta vezanog uz održavanje preporučenog razmaka. HŽPP
suočava se s istim poteškoćama kao i ostali javni prijevoznici.
Naime, HŽPP raspolaže sa 90 motornih vlakova i 116 vagona te
nismo u mogućnosti dodavati dodatne kapacitete na svim
relacijama. Važno je naglasiti da radnici HŽPP-a prate situaciju
tijekom putovanja te se poduzimaju odgovarajuće mjere kako bi se
ukoliko je potrebno osigurao dodatni kapacitet vlaka.
Vezano uz situaciju u vlaku koji je jučer vozio na relaciji
Osijek – Zagreb, iz Osijeka je krenuo vlak sa 144 sjedeća mjesta,
a s obzirom na veći broj putnika koji su u kolodvorima nakon
Osijeka ušli u vlak, kondukteri su radi nemogućnosti održavanja
preporučenog razmaka zatražili da se poveća kapacitet vlaka.
Stoga je u kolodvoru Koprivnica, koji je bio prvi kolodvor na
prijevoznom putu u kojemu je bilo moguće pojačati sastav vlaka,
isto i napravljeno te je putnike čekao drugi vlak s 5 vagona u
kojima je bilo 300 sjedećih mjesta kako bi se mogao poštivati
preporučeni razmak”, poručili su.
Kazali su i kako je kartu u spornom vlaku kupio 81 putnik.