hzjz izdao upute

Evo kako ćemo od ponedjeljka piti kavu i jesti u kafićima i restoranima

Davor Javorovic/PIXSELL

HZJZ je objavio preporuke za rad kafića i restorana koji počinju raditi od ponedjeljka

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je
preporuke za sprječavanje infekcije u ugostiteljskim objektima s
terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim
kapacitetima u okviru postupnog ublažavanja restrikcija vezanih
uz COVID-19. 

Preporuke je na konferenciji za medije komentirao ravnatelj
HZJZ-a Krunoslav Capak. 

“Imamo povoljnu ugostiteljsku situaciju i možemo krenuti u rad
ugostiteljskih objekata. Naravno, propisali smo stroge
epidemiološke mjere koje se tiču higijene i fizičkog
distanciranja te dezinfekcije nakon svakog gosta”, kazao je
Capak. 

Dozvoljeno i posluživanje unutra, a ne samo na terasi

“Sve je ostalo kako smo ranije govorili, ali uz jednu razliku.
Bilo je rečeno da će se pustiti samo ugostiteljski objekti koji
imaju terase. No, s obzirom da imamo jako puno ugostiteljskih
objekata koji nemaju terase, tu se posebno misli na restorane i
onih koji su u sklopu hotela na našoj obali, donijeta je odluka i
da će se pustiti u rad i oni objekti koji nemaju terasu”, kazao
je Capak. 

“I unutra će se moći posluživati hrana. Ali smo napravili
raspored stolova, odnosno stavili smo distancu među stolovima i
distancu među osoba koje sjede za stolovima”, kazao je
Capak. 

Preporuke HZJZ-a objavljujemo u
cijelosti: 

“Radi sprječavanja širenja infekcije tijekom boravka u
ugostiteljskim objektima s terasama i bez njih te u
ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima potrebno je
osigurati fizički razmak među posjetiteljima te između
posjetitelja i zaposlenika.

Organizacija rada. Radno vrijeme ugostiteljskih
objekata moguće je od 6 do 23 sata. U objektima se stolovi do
dolaska gostiju drže praznima, a pribor se servira kada gosti
sjednu. Preporučuje se jelovnike istaknuti na ulazu ili drugom
vidljivom mjestu na odgovarajući način u plastificiranom obliku,
odnosno preporučuje se ukloniti klasične oblike jelovnika. Moguće
je posjetiteljima dati usmenu preporuku ili na koji drugi
prihvatljivi način iskazati ponudu hrane i pića.

Ograničenje ukupnog broja posjetitelja.
Ograničenje broja posjetitelja može se postići na način da se na
raspolaganje stavi onaj broj stolova koji je moguće postaviti
tako da su stolovi međusobno udaljeni 1,5 m. Ulazak gostiju
regulira se na način da sljedeći posjetitelj ili skupina
posjetitelja može ući tek kad prethodna skupina posjetitelja
napusti prostor objekta. Fizički razmak između pojedinih grupa
posjetitelja mora biti najmanje 1,5 m. Stolovi trebaju biti
raspoređeni tako da se održi fizički razmak od 1,5 m među
stolovima, odnosno među različitim skupinama gostiju. Za
stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među
pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje
1,5 m. Primjerice, članovi jedne obitelji sjede udaljeni 1,5 m od
druge skupine gostiju, čak i ako se radi o dugačkim stolovima
koji su namijenjeni za sjedenje više osoba. 

Posluživanje hrane i pića. Posjetitelji također
mogu u ugostiteljskom objektu naručiti obrok ili napitak koji će
uzeti sa sobom i konzumirati na terasi, odnosno na otvorenome.
Prilikom naručivanja mora se poštovati fizički razmak od najmanje
1,5 m između kupaca koji čekaju u redu. Za šankom je moguće
naručiti i preuzeti hranu ili napitak bez zadržavanja, odnosno
nije dopušteno zadržavanje za šankom. Također, moguće je
posluživanje stajaćih gostiju ako se drže fizičkog razmaka, bez
visokih stolova, uz konzumaciju iz ruke.

Zaposlenik koji poslužuje gosta na vanjskim prostorima samog
objekta. Određuje se jedan zaposlenik koji poslužuje unaprijed
točno određeni broj stolova kako bi se što više smanjilo
miješanje zaposlenika i gostiju. Između naplaćivanja usluge i
posluživanja pojedinih posjetitelja zaposlenik objekta mora
dezinficirati ruke.

Posebna pravila za ugostiteljske objekte u
smještajnim kapacitetima i ostale koji imaju buffet način
posluživanja. U ovim objektima preporučuje se da posjetitelji
održavaju fizički razmak od 1,5 m tijekom boravka, a naročito
tijekom posluživanja obroka na buffet način, osim ako se radi o
članovima iste obitelji kada nije potrebno da članovi iz iste
obitelji tijekom boravka u ugostiteljskom objektu održavaju
razmak od 1,5 m. Preporučuje se da buffet način posluživanja bude
proveden tako da postoji pregrada između gostiju i hrane i da
jedan zaposlenik poslužuje gostima hranu prema njihovom odabiru.
Ostale mjere fizičke udaljenosti vezane uz obiteljske ili druge
grupe posjetitelja koje u skupini koriste usluge objekta vrijede
kao i za sve druge ugostiteljske objekte.

Zaštita zdravlja posjetitelja i osoblja. Odnosi
se na prodajno i uslužno osoblje. Svima treba stalno biti na
raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo kojim će periodički
dezinficirati ruke. Ako je moguće, preporučuje se prostorno
osigurati razmak od minimalno 1,5 m između poslužitelja ili
blagajnika i kupca prilikom izdavanja robe i plaćanja robe,
odnosno ako je moguće, ugraditi zaštitnu pregradu na mjestu
posluživanja i na blagajni, koja će fizički odvojiti blagajnika
od kupca. Treba poticati beskontaktno plaćanje bankovnim
karticama.

Ugostitelji se trebaju pridržavati najviših higijenskih standarda
i prati ruke toplom vodom i sapunom što je češće moguće uz
korištenje dezinficijensa za ruke, svakako prije posluživanja
gostiju svakog novog stola. Prilagođeno epidemiološkoj situaciji
trenutno se preporučuje da klimatizacijski uređaji budu izvan
uporabe te da se prostor prozračuje provjetravanjem.

Nakon odlaska svake skupine gostiju stol, stolice i druge
površine koje su gosti dodirivali potrebno je prebrisati
dezinficijensom, odnosno ukloniti stolnjake čak i ako nisu vidno
zaprljani. 

Zabranjuje se posluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima,
na stolovima se ne ostavljaju posudice za
sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno
oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih gostiju.

Čišćenje i dezinfekcija prostora. Na ulazu u
objekt posjetiteljima treba biti osiguran dispenzer s
dezinfekcijskim sredstvom za ruke i jasno istaknuta obavijest o
obvezi dezinfekcije ruku pri ulasku. Također, na ulazu treba biti
jasno istaknuta obavijest o obvezi održavanja razmaka od
minimalno 1,5 m između posjetitelja te između posjetitelja i
osoblja. Kvake i rukohvate na vratima, površine rukohvata i
rubove vrata na hladnjacima kao i ostale površine za koje se uoči
da ih kupci često dodiruju trebaju se kontinuirano prebrisavati
dezinficijensom na bazi alkohola ili nekim drugim sredstvom s
deklariranim virucidnim djelovanjem prema uputama
proizvođača. 
Zatvorene prostore u kojima borave gosti treba redovito
prozračivati. 

Dnevno mjerenje tjelesne temperature
zaposlenika
. Osoblje treba u jutarnjim satima prije
dolaska na posao izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je tjelesna
temperatura viša od 37,2 °C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima
bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove
bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), treba se javiti
nadređenom i ne dolaziti na posao dok se telefonskine javi
liječniku obiteljske medicine.

Maske za lice. Preporučuje se nošenje maski za
lice u zatvorenom prostoru. Osim medicinskih maski mogu se
koristiti i platnene maske za lice koje se peru na minimalno 60°C
i ponovno koriste. 

Poželjno je da zaposlenici nose i jednokratne zaštitne rukavice”,
stoji u priopćenju HZJZ-a.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari