Najčešći prekršaji su nevezanje pojasa, korištenje mobitela u vožnji, brzina i alkohol
Iza nas je prvi vikend primjene strožih kazni u prometu, koje se
pojedinačno penju i do 20 tisuća kuna. Rekorder je prema
dostupnim podacima vozač iz
Koprivnice uhvaćen pijan za volanom bez vozačke dozvole – bez
koje ostaje dvije godine i mora platiti 24 tisuće kuna.
Rigoroznom je zakonu cilj veća sigurnost na cestama, a da je ona
itekako potrebna pokazuju i snimke nesreće kod Maslenice.
Snimka koja se ne viđa često i zbog koje se umalo dogodila
tragedija. Vozač iz Njemačke je naletio na kolonu na autocesti
kod Maslenice – da bi je izbjegao, spasio se manevrom uz ogradu.
Srećom, nije bilo ozlijeđenih, a vozač je na licu mjesta platio
je pola od tek 1500 kuna kazne.
Daleko veći iznos platio je 50-godišnji vozač u Koprivnici – čak
24 tisuće kuna kazne i zabranu upravljana
vozilom na dvije godine. Dobio ju je jer je vozio s 2,69 promila
alkohola dok mu je vozačka bila oduzeta.
“Ta kazna je mogla biti veća, ali sudac je procijenio dobro. Ono
što je bitno je da je taj čovjek stekao preduvjete da za sljedeći
takav teški prekršaj može ostati bez automobila”, kazao je
Miron Huljak, Služba za sigurnost cestovnog
prometa Ravnateljstva policije.
Ovakav scenarij mogao bi čekati mladića koji je također kod
Koprivnice zbog pijane vožnje bez vozačke s neregistranim autom
izazvao nesreću – 13 tisuća kazne, 15 dana zatvora uvjetno.
Zbog takvih, policija je stalno na cestama. Kontrola je aktivna i
kod naplatne postaje Lučko.
Par kilometara dalje – nesavjestan vozač kretao se po zaustavnoj
traci za što je predviđena kazna od dvije tisuće kuna. Ovakvih
primejra ima posvuda. Nove strože kazne od kojih najviša iznosi
20 tisuća kuna vozači pozdravljaju. A s 500 na
tisuću kuna povećane su kazne za nekorištenje pojasa, nepropisnu
vožnju djece i korištenje mobitela.
U policiji kažu da su velike kazne usmjerene na one zbog kojih se
događaju najteže prometne
nesreće. Na autocesti Bregana Lipovac prije par
dana švicarski državljanin vozio je 207 kilometara na sat pa
“zaradio” pet tisuća kuna kazne i mjesec dana zabrane vožnje po
Hrvatskoj.
“Važnije od visine kazni je izvjesnost kažnjavanja, a kod nas je
ona razmjerno mala. Zbog toga strani vozači kod nas voze manje
kulturno nego u svojim zemljama. Voze brže, manje poštuju
prometne propise, pješake. dešava se i da prolaze kroz crveno
svjetlo.Zbog toga bi kod nas trebalo uvrstiti integralni nadzor
prometa”, ističe prometni stručnjak Željko
Marušić.
Samo u prvih šest mjeseci zaustavljena je 131 tisuća ljudi zbog
brzine. Svi oni trebali bi se zapitati je li vrijedno, ako ne
zbog vlastite i sugurnosti drugih, onda zbog strožeg zakona i
rigoroznih kazni.
Naša Matea Damjanović provela je dan s
policijom, kako bi na licu mjesta vidjela situaciju.
“Reagiraju svakako, bune se, traže da im se oproste ili da plate
polovicu, ako je prekršaj do dvije tisuće kuna”, govori naša
reporterka, a ovo je izjavio njen gost Tihomir
Svatoš, voditelj
Službe za sigurnost cestovnog prometa Policijske uprave
zagrebačke.
Otkako je stupio na snagu novi zakon, ali nismo imali
loših iskustava. Najčešći prekršaji su nevezanje
pojasa, korištenje mobitela u vožnji, brzina i alkohol. Kazne su
povećane i jer je dovoljan samo trenutak nepažnje da dođe do
najtežih posljedica. I nije da samo vjerujem, nego je upravo cilj
smanjiti broj prekršaja, posebno kad se radi o recidivistima.”