U teškoj nesreći kod Novske dvije curice su poginule, a dvije žene su ozlijeđene
RTL Direkt od jednog očevica doznaje da je vozač kamiona
Ivan Filipović, koji je prošlog tjedna skrivio
nesreću u kojoj su poginule dvije djevojčice, 17. svibnja na
zaustavnom traku između Nove Gradiške i Starog Petrovog sela u
pravcu Zagreba zakačio vozilo HAC-ove ophodnje jedva izbjegavši
jači udar i veću nesreću. Na mjesto događaja stigla je i policija
koja je napravila uviđaj i zapisnik. No Filipović tada nije vozio
bijeli MAN-ov tegljač, nego crveni tegljač s prikolicom.
I jedna i druga informacija demantiraju dosadašnju službenu
verziju prema kojoj Filipović nije imao većih prekršaja i kako je
bijeli MAN-ov kamion vozio zadnjih 6 mjeseci.
Kočnica nije reagirala?
Prema riječima Filipovića, on je skrenuo s autoceste kod Novske
natočiti gorivo. Kočnicu je pritiskao, ali nije reagirala. S
brzinom od 90 kilometara na sat, namještenom na tempomatu,
dojurio je na odmorište pokraj benzinske gdje je pokosio sve pred
sobom.
“Ja ne bih želio ulaziti u detalje što je on tamo iskazivao,
ali on je imao legitiman razlog da skrene tamo na prostor
odmorišta i pri tome mu se dogodilo to što se dogodilo”,
kazao je Luka Lenić, odvjetnik vozača
kamiona koji je skrivio tešku nesreću kod Novske.
Uložit će žalbu na odluku o pritvoru
Iako je vještačenje pokazalo da je kamion bio ispravan, odvjetnik
misli kako pregled nije bio detaljan.
“Bez da bi se išlo u kompjutor vozila, bez da bi se
rasklapali pojedini sklopovi koji se tiču mogućnosti kočenja,
mogućnosti kontinuirane brzine, takozvani tempomat. Sve su
to preliminarna ispitivanja i teško je na temelju njih decidirano
reći da se ono što vozač tvrdi nije moglo dogoditi”, kaže
Lenić.
Stoga postoji mogućnost za novo vještačenje, a podnijet će
prigovor i protiv pritvora.
“Ne postoje razlozi za pritvor, niti teoretska šansa da bi
čovjek koji je tako teško potrešen događajem imao ikakav razlog
da takvo što ponovi. Kada bi takvi razlozi egzistirali, onda bi
svi koji izazovu nesreće, a godišnje ih ima oko 300, najmanje
završili u pritvorima. Znamo da ne završavaju.”
Osjećao bolove u kralježnici i nogama
Na upit uzima li njegov branjenik lijekove koji su mogli utjecati
na nesreću, Lenić je rekao da ne može izlaziti u javnost s
povjerljivim informacijama. No kasnije je za medije ipak potvrdio
da je vozač kamiona večer prije osjećao jake bolove u kralježnici
i nogama. Reagirala je ekipa Hitne pomoći sa županjskog
područja, a Filipović je primio je blokadu, prenoćio u
kabini kamiona i ujutro nastavio put do kobnog događaja u
Novskoj.
U teškom emocionalnom stanju
Odvjetnik Lenić kaže da je njegov branjenik u teškom
emocionalnom stanju.
“On je u sklopu obrane više puta ponovio žaljenje. Obranu je
iznio samo pred policijom, prije nego što sam angažiran. Tako da
je pred odvjetništvom samo ostao pri onoj izjavi koju je
iznio pred policijom.”
Medijima se preko pisma redakciji 24sata obratila i njegova
kći.
“Neizmjerno nam je žao što se desila ovakva tragedija i ne
možemo pronaći prave riječi utjehe kojima se može opisati ta bol.
Moj tata je jedan uzoran otac koji je s kamionom godinama
prelazio milijune kilometara da bi prehranio našu obitelj,
školovao mene i sestru, bez ijedne nezgode. Ne znam što mu je
bilo, ali sigurno znam da tako nešto ne bi učinio namjerno”,
poručila je vozačeva kći.
Neslužbeno doznajemo, kamion je bio uvezen polovan, imao je
prijeđenih 460 tisuća kilometara, a ovaj ga je vozač vozio
posljednjih pola godine.
Ministar prometa pak uvjerava, bez obzira na događaje poput ovih,
naše autoceste su najsigurnije u Europi.
“Pustimo da sve skupa se rasvjetli do kraja, ako treba bilo što
napraviti, intervenirati oko sustava i autocesta ili bilo čega”,
kaže Oleg Butković.