Uzmite račune, inspektori čekaju ispred trgovina i kažnjavaju!

Dugačak red u prodavaonici zbog kruha ispečenog dan prije, a time i jeftinijeg, 55-godišnjoj Osječanki donio je sve samo ne uštedu.

Zbog novog propisa Porezne uprave, čiji inspektori ovih dana
stoje ispred prodavaonica kontrolirajući izdavanje, ali i čuvanje
računa, kruh od četiri kune na kraju ju je zbog kazne
stajao 50 kuna!

Bila sam u šoku kad mi je prišao inspektor i upitao me za
račun. Nisam ga uzela jer to ne običavam i tako je bilo i taj
put. Uzalud sam objašnjavala inspektoru da kruh nisam ukrala, već
da sam ga kupila. Bio je nemilosrdan
”, ispričala je
Osječanka, dodavši da se, osim što je ostala bez znatnog iznosa
za samo kilogram kruha, osjećala neugodno među brojnim kupcima,
koji su, kako kaže, odmah požurili po svoje račune kako bi
izbjegli plaćanje kazne.

Prema slovu zakona, računi se moraju čuvati sve dok traje
jamstveni rok za kupljeni proizvod. Iznenađeni su i trgovci, iako
su prema zakonu kupcima dužni izdati račun. Naime, kontrole nisu
pojačane samo pri izlasku iz prodavaonica nego i u njima, gdje
porezni inspektori provjeravaju trgovce jesu li izdali račun te
sadržava li sve propisane stavke.

Riječ je o Zakonu o PDV-u, kojim se propisuju
kazne pravnim osobama ako račun ne sadržava sve propisane podatke
i obavijesti. Kazne su od tisuću do 200 tisuća kuna, a pošteđeni
nisu ni trgovci odgovorni za rad trgovine, koje u slučaju
nepoštovanja odredbe očekuje od 500 do 10.000 kuna kazne. Iznimka
su proizvođači povrća ili voća koji svoje proizvode iznose u za
to predviđene prostore na tržnicama. Pri takvoj prodaji nije
propisana obveza vođenja trgovačkih knjiga, izdavanja računa i
sl.

[blockquote]Popović: Uzmite račun!
“Potrošači moraju voditi računa o svojim obvezama i bez obzira na
to što mi zastupamo njihovo pravo, vodimo računa i o tome što
moraju učiniti”, kaže Tanja Popović, predsjednica Centra za
informiranje i edukaciju potrošača, te dodaje da se nitko do sada
nije žalio na novu praksu poreznih inspektora. “Sve je više
popraćeno od medija nego od potrošača, koji se uopće ne javljaju
zbog prigovora u vezi s tim. Računi se moraju izdavati i primati
kako ne bi došlo do malverzacija”, kaže Popović, pozivajući
potrošače da račun shvate kao ugovor, jer on to u odnosu prodaja
– kupnja zapravo i jest.[/blockquote]

Marija MIHELIĆ (Glas Slavonije)

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari