O zdravstvenom odgoju ništa ne znaju ni učenici, ni profesori

Započeo je i drugi tjedan nastave u svim hrvatskim školama, a o promjenama koje su došle početkom nove školske godine još uvijek se jako malo zna.

Započeo je i drugi tjedan nastave u svim hrvatskim školama, a o promjenama koje su došle početkom nove školske godine još uvijek se jako malo zna.

Što se tiče ukidanja zaključivanja ocjena na kraju prvog polugodišta, sve je jasno. Učenici su na početku bili veseli, ali shvativši kako će tako još manje biti svjesni realnog stanja ocjena, zaključuju kako ta promjena i nije baš najbolja.

No, što je sa zdravstvenim odgojem!? Na predstavljanju kurikuluma zdravstvenog odgoja ministar Željko Jovanović rekao je kako je zdravstveni odgoj put prema zdravijoj budućnosti svih nas, a bez njega neće biti ni zdrave Hrvatske, dodavši kako će se njime omogućiti mladima da usvoje znanja i vještine te vrijednosti i stavove za kvalitetniji i duži život.

Zdravstveni odgoj eksperemintalno će se provoditi u osnovnim i srednjim školama, a teme će se integrirati u postojeće školske predmete, a dodatni sadržaji u sat razredne zajednice. Jesu li sa svime ovime upoznati i učenici!?

U II. gimnaziji Osijek kroz provedenu anonimnu anketu dobila sam vrlo zanimljive odgovore, pa su  tako neki učenici danas po prvi puta čuli za zdravstveni odgoj, dok drugi već dugo razmišljaju hoće li to biti još jedan predmet iz kojega će pružiti im se mogućnost odlaska na popravni. Učenici su mi još otkrili kako se nadaju da će se zdravstveni odgoj provoditi umjesto nekog predmeta, npr. likovne ili glazbene umjetnosti.

Neki su mišljenja kako je to još jedna natovarena obveza, a pojedinci se suprotstavljaju mišljenjem kako će tako postati bolje zdravstveno obrazovani i odgojeni. Mladi gimnazijalci nadaju se kako će se ovako smanjiti i broj maloljetnih trudnica u Osijeku, ali svima veliku nepoznanicu predstavlja predavač. Nagađali su kako bi to mogao biti pedagog, neki liječnik ili profesor koji ima manjak sati. Neki su ogorčeni i okrivljuju Vladu da im uskraćuje odgoj, a predsjednik jednog od pet drugih razreda, složio se navedenom konstatacijom i potvrdio to mišljenje dodavši kako zdravstveni odgoj treba biti dio redovne nastave. Učenicima još veći problem predstavlja to što ni njihovi profesori ne znaju ništa o zdravstvenom odgoju.

U razgovoru s njima doznala sam kako očekuju da će učenici dobro prihvatiti novi predmet, ali ističu da još ni sami ne znaju kako bi to trebalo izgledati, tko će dobiti dužnost biti predavač, kako provjeriti učenike jesu li usvojili teme koje su obrađivali. Profesori navode da je sve još velika nepoznanica i kako naputak za rad još nisu dobili. Koliko će to neznanje još potrajati, ne znam. Znam samo da učenici s nestrpljenjem očekuju odgovore koje, kažu, ne trebamo saznavati preko medija, već u školama.

Tekst i foto: Amra Hodžić, SiB.hr

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari