Legalno proizvedena šljivovica neće moći biti konkurentna na tržištu Europske unije

Nakon ulaska Hrvatske u EU legalno proizvedena litra poznate slavonske šljivovice s minimalnom kalkulacijom njezine cijene koštanja od oko 100 kuna neće moći biti konkurentna na tom tržištu.

Tako će s ulaskom u Europsku uniju, ako ne budu ispunjavali stroga pravila, domaća žestoka alkoholna pića naići će na velike probleme. Primjerice, ako netko proizvodi nešto što se zove domaći rum ili brendi, a piće ne ispunjava pravila proizvodnje, ono neće smjeti nositi to ime, nego će se morati zvati jako alkoholno piće. Ono će se, doduše, smjeti proizvoditi, ali pod drugim imenom.

Prema pisanju Glasa Slavonije slično će biti i s izvozom alkoholnih pića. Najveći izvoz jakih alkoholnih pića, 5,56 milijuna litara, Hrvatska je ostvarila 2004. godine, ali je on u 2011. godini pao na samo 3,79 milijuna. Nažalost, u takvom okruženju, uvoz alkoholnih pića u Hrvatsku raste.

Najveći problem u svemu tome nije EU, već mi sami. Prvo, imamo visoke trošarine, koje se, nažalost, s ulaskom u EU, neće moći smanjivati, već samo povećavati. Udruženje je snažno duže vrijeme lobiralo za smanjenje trošarina kako bi se proizvođači alkoholnih pića što bolje pripremili za ulazak u EU, no od mjerodavnih organa i Vlade nije bilo razumijevanja, tako da i sada imamo visoke trošarine, 53 kune po litri čistoga alkohola” , objasnila je za Glas Slavonije Jasna Babić, direktorica Gospodarsko-interesnog udruženja proizvođača pića Hrvatske.

Opširnije pročitajte u Glasu Slavonije.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari