Građani ogorčeni, računi za grijanje veći i za 50%

Južina, gotovo proljetne temperature, a računi za potrošnju toplinske energije i plina znatno viši. Građani se s pravom pitaju "Kako je to moguće!?".

“Jel još netko dobio iznenađujuće veliki račun za plin za
prosinac? Kod nas valjda vlada logika da su iznosi veći što se
manje griješ i što je vani toplije…,”
samo je jedan od
komentara na društvenim mrežama ovih dana. 

Distributeri plina pravdaju se kako je obračunsko razdoblje bilo
nešto duže pa su zato iznosi veći, a na optužbe građana kako je
plin lošije kvalitete odgovaraju:

“HEP Plin je samo posrednik i mi smo prvi na udaru i
potrošači nas opravdano pitaju, ali kvaliteta plina nije
upitna”
, tvrdi Nikola Liović iz HEP Plina,
a slično komentiraju i odgovorni u tvrtki Plinacro koja je
zadužena za dopremanje plina do Hrvatske.

Praćenje kvalitete prirodnog plina i izvještavanje o istoj u
zakonskoj je ingerenciji operatora transportnog sustava (OTS )
tvrtke Plinacro d.o.o. i operatora distribucijskog sustava (ODS)
koji svakih 15 dana, sukladno Opći, uvjeta za opskrbu prirodnim,
a na osnovu uzoraka prirodnog plina sa primopredajnih
mjerno-redukcijskih stanica od strane ovlaštenog laboratorija,
dostavlja opskrbljivačima prirodnog plina izvješća o ispitivanju
kvalitete plina.

Obračun potrošnje plina pak iznimno je kompliciran za većinu
građana, pa tako laički rečeno plin ispadne skuplji onima
koji manje troše
, dok veliki pogoni imaju nižu cijenu
plina.

Ništa drugačije komentare nemaju niti oni koji su u sustavu
gradskog grijanja. U usporedbi s računima tijekom zime 2012.
godine, koja je bila znatno oštrija negoli ova kada temperature
samo tijekom noći padaju na vrijednosti oko nule, račun su
porasli i preko 30%.

“Lani kada je zbilja bilo hladno najveći račun iznosio je 520
kuna, a za prošli mjesec račun iznosi 533 kune što je
nevjerovatno,”
kaže nam Ivana. 

Razlog za ovakve račune krije se i u poskupljenju koje se
dogodilo krajem 2012. godine kada je došlo do poskupljenja od 36,7% u nekoliko gradova
Hrvatske, a među njima i u Osijeku
. Tada je to opravdano
potrebom da se cijene toplinske energije
usklade sa stvarnim troškovima poslovanja
, odnosno
rastom cijena goriva.

Distributeri plina i toplinske energije pozivaju sve koji žele
provjeriti da li je došlo do pogreške prilikom obračuna to isto
mogu i napraviti na naplatnim mjestima.

U konačnici želite li se grijati račune morate podmiriti, a nakon
toga na vama je da analizirate i izaberete alternativne metode
grijanja tamo gdje je to moguće. 

Tekst: SiB.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari