Često smo mogli čuti kako je netko kupio mobitel ili nešto drugo putem internet oglasnika, a na kućnu adresu poštar mu je donio običnu ciglu ili neki drugi predmet.
Hrvatska pošta uvela je zbog toga novu sigurnosnu mjeru prilikom
primitka pošiljaka za koje primatelji trebaju platiti otkupni
iznos pošiljatelju.
Ova mjera uvedena je zbog povećanog broja prijevara prilikom
kupnje putem oglasnika ili interneta, kao i radi zaštite
potrošača. Za pošiljke koje se šalju uz dopunsku uslugu
“otkupnina”, kao i do sada, primatelj će primitak ovjeriti svojim
potpisom, a iznos za otkupninu i poštarinu za doznačavanje
otkupnog iznosa pošiljatelju predati radniku Hrvatske pošte.
Novost je da primatelj može odmah nakon primitka
pošiljke, bilo na svojoj adresi bilo u poštanskom uredu,
u nazočnosti radnika Hrvatske pošte otvoriti pošiljku
kako bi se uvjerio da se u njoj nalazi sadržaj koji je
platio. Ako to nije slučaj, Hrvatska pošta će na zahtjev
primatelja sastaviti zapisnik o nepravilnosti pošiljke te će
primatelj odmah ostvariti pravo na povrat plaćenog iznosa
otkupnine i poštarine za doznačavanje otkupnog iznosa, a pošiljka
će se vratiti pošiljatelju.