Nakon 23 godine u Slavonskom Brodu ponovo će se proizvoditi lokomotive

Đuro Đaković Specijalna vozila, tvrtka u sastavu Đuro Đaković Holdinga i poljska tvrtka Newag koja se bavi proizvodnjom lokomotiva, potpisali su ugovor o suradnji u području zajedničke proizvodnje električne lokomotive tipa E4ACU.

Ugovorom se definira trajna i višegodišnja suradnja po pitanju
transfera visoko sofisticirane tehnologije, razmjene iskustava i
znanja u proizvodnji globalno konkurentnih električnih
lokomotiva, koje bi se po prvi puta proizvodile u Slavonskom
Brodu. Ugovor je potpisan u Ministarstvu vanjskih i europskih
poslova u prisutnosti prve potpredsjednice Vlade i ministrice
vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske Vesne
Pusić
i potpredsjednice Vlade i ministrice
infrastrukture i razvoja Republike Poljske Elżbiete
Bieńkowske.

Đuro Đaković i Newag, kao dvije kompanije iz Europske unije,
uspostavom ove suradnje iskazali su dugoročno opredjeljenje
zajedničke proizvodnje i prodaje lokomotiva na globalnim
tržištima s ciljem da tržište Republike Hrvatske bude okidač i
početak uspostave suradnje.

Realizacija suradnje s renomiranom poljskom tvrtkom Newag
jamči obostranu korist za gospodarstva dviju zemalja. Ovo je
značajan događaj i za Hrvatsku i za Đuro Đaković jer se nakon 23
godine lokomotiva vraća u Slavonski Brod te nam se po prvi puta
pruža mogućnost proizvodnje električne lokomotive u Đuri
Đakoviću. Ovim Ugovorom u Hrvatsku ulazi visoko sofisticirano
znanje koje Hrvatska danas nema i omogućuje nam prodaju
lokomotiva proizvedenih u Hrvatskoj na tržištima unutar ali i
izvan Europske unije. Drago mi je da je Đuro Đaković kao
kompanija koja ima prijeratno iskustvo u proizvodnji dizel
lokomotiva i koja trenutno, između ostalog, proizvodi teretne
vagone, prepoznat kao vrijedan partner koji posjeduje znanja i
ekspertizu za implementaciju ove zahtjevne tehnologije. Obzirom
da postoje potrebe HŽ Carga za lokomotivama, trudit ćemo se da
ujedinjenim snagama, kvalitetnim proizvodom, konkurentnom cijenom
te paketom dodatnih pogodnosti za HŽ Cargo u konkurentnoj
utakmici zaslužimo njihovo povjerenje.
“, izjavio je
Vladimir Kovačević, predsjednik Uprave Đure
Đakovića.

Električna lokomotiva E4ACU namijenjena je za
vuču teretnih vagona do 3200t uz brzinu do 140 km/h i putničkih
vagona brzinom do 200 km/h. Karakterizira ju, između ostalog,
najviša razina sigurnosti, sadržajnost, inteligentan sustav
rukovođenja energijom. Lokomotiva E4ACU najbolje je ocijenjena
lokomotiva na međunarodnom sajmu INNOTRANS 2012. u Berlinu.

Griffin je platforma za električne lokomotive koje su
razvijene posebno za europska tržišta. Riječ je o tehnološki
naprednoj, višesistemskoj lokomotivi koja potencijalno može
funkcionirati u većini zemalja na starom kontinentu. Nadalje,
spomenute lokomotive mogu se pohvaliti koeficijentima dostupnosti
i pouzdanosti svjetske klase, kao i optimiziranim troškovima
korištenja. Stoga mi je iznimno drago da će se te lokomotive
proizvoditi u hrvatskim pogonima Đure Đakovića te sam uvjeren da
bi nabavka tih visokotehnoloških lokomotiva od strane tvrtke HŻ
Cargo značajno doprinijela povećanju učinkovitosti hrvatskog
voznog parka pružnih vozila,
” objasnio je Bartosz
Krzemiński
, predsjednik Uprave tvrtke NEWAG Gliwice.

Uz zajedničku proizvodnju i transfer napredne tehnologije i
znanja za proizvodnju električnih lokomotiva, Đuro Đaković dobiva
mogućnost proizvedene lokomotive nuditi i na trećim tržištima.
Strateški savez hrvatske i poljske kompanije na razini EU-a, a za
treća tržišta van EU-a, dodatna je vrijednost ovog ugovora koju
treba promovirati i u drugim područjima gospodarske suradnje
dviju zemalja.

Također, Newag će na poljskom i drugim tržištima nuditi teretne
vagone Đure Đakovića.

SiB.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari