Prosinac. Mjesec posebnog ugođaja i atmosfere, onaj u kojem slavimo Božić, odbrojavamo dane staroj i pozdravljamo novu godinu. Mjesec je to i čijim početkom trgovački centri bilježe porast prometa i do 50 posto u odnosu na prosječni mjesec u godini. No, vrhunac blagdanskog shoppinga tek će nastupiti ovoga vikenda i trajati tik do samog Božića.
Gužve posvuda, ljudi nalik mravima, a za pronalazak parkirnog
mjesta potrebno se oboružati strpljenjem.
Građani će pohrliti po namirnice potrebne za svečane objede, a u
Sektoru za trgovinu Hrvatske gospodarske komore (HGK) procjena je
da će najskromnija košarica iznositi 500 kuna.
Takvom će se košaricom zadovoljiti trećina hrvatskih građana, dok
će polovica pučanstva za blagdanski stol izdvojiti do 1000 kuna
za nešto kvalitetnije namirnice. Tek 20% Hrvata ove će se godine
počastiti košaricom u vrijednosti 1500 ili više kuna.
Pri izboru namirnica ključnu će ulogu ipak odigrati cijene, pa će
tako građani koji kupuju skuplje meso neke druge namirnice
tražiti isključivo na sniženjima. Njih neće biti teško naći
budući da su upravo akcije i sniženja glavna oruđa u ratu među
trgovcima, koji je ove godine jači no prethodnih.
Istraživanje Ferratum grupe pokazuje kako većina Hrvata (64,6%
ispitanika) planira potrošiti jednako novca kao i za
prošlogodišnje blagdane, njih 20% trudit će se ove godine biti
skromniji i potrošiti manje, dok će se 15,4% ispitanika baciti u
veći trošak.
Kako dišu naši Osječani odlučili smo sami provjeriti te saznali
sljedeće:
“Svake godine mislim da ću potrošiti manje, a na kraju se
pribojavam bankrota hehe. Za blagdanski stol potrošit ćemo oko
600 kn, ali imamo puno nećaka pa moramo izdvojiti i za poklone.
Onim malima igračke, a stariji ipak više vole kune u džepu“,
kroz smijeh će naša čitateljica Darija.
“Situacija nikome nije baš najbolja, ali za blagdane se
uvijek mora naći, ipak su jednom godišnje. Meso, prilozi, kolači,
pokloni, bor… pa bit će ceh od nekih 1500 kuna, pregrmit
ćemo“, saznajemo od Zdravka.
Ukupna potrošnja ovih će se blagdana kretati oko 11,5
milijardi kn, procjenjuje HGK. U tu pozamašnu svotu
pribrajaju se dakako i pokloni, od kojih će većina biti dječje
igračke, kozmetika, potrošačka elektronika te knjige.
Nije se lako oduprjeti potrošačkom ludilu, no, bez obzira za koju
ćete cifru biti lakši, usredotočite na onu nematerijalnu stranu
blagdana i uživajte u okruženju svojih najmilijih. Osjećaj
ljubavlju ispunjenog doma ne može se mjeriti niti sa svim
košaricama svijeta.
K.B.