Hrvatska turistička zajednica objavila je promotivni video Slavonije kojem je motiv promocija destinacije s ciljem dolaska gostiju u Slavoniju. Inače, prvi video koji je i motiv pisanja ovog posta je pobrisan i postavljen je novi video koji ima malo više kadrova, no i dalje motiv pisanja ovog posta ostaje isti.
No najprije pogledajte video:
Zar je ovo stvarno slika Slavonije koju želimo prezentirati? Gdje je Slavonija uopće u ovom videu?
Stavite se u poziciju stranog gosta, da li bi ste došli u Slavoniju kada bi pogledali ovaj video? Što ovaj video predstavlja jednom stranom gostu? Gdje je onaj Wow efekt? Gdje su emocije, doživljaj i priča?
Iz oka Slavonca ovo svakako možemo nazvati kulturocidom. Znam teška riječ, no kada u promotivni video ne stavite kadrove bećarca koji je jedan od 13 dobara upisanih na UNESCO-vu listu nematerijalne baštine čovječanstva, onda svakako blago rečeno možemo reći o propustu, neznanju, neprofesionalizmu i nepoštivanju Slavonije.
Što ovaj video prodaje? Zašto se opet sramimo sami sebe? Zašto ne poštujemo niti cijenimo svoju kulturu, povijest i naslijeđe, naprotiv kao da je se sramimo. Paradoksalno, to je upravo naš najjači adut. Budimo to što jesmo jer turisti upravo to žele vidjeti, doživjeti i okusiti. Ne treba nam nova velika ideja našeg turizma, nego napokon moramo biti i prodavati ono što jesmo – Istrijani, Dalmatinci, Slavonci, Međimurci, Zagorci, Ličani …. Hrvati. Budimo ono što jesmo – autohtoni, autentični i vjerodostojni! To je priča koju moramo ispričati.
Gdje su tamburaši, kulen, rakija, šokci i šokice i poznata Slavonska trpeza? Gdje su Vinkovačke jeseni, Baranja, Zlatna dolina ,najstariji kalendar u Europi? Gdje je Vučedolski muzej i Vinkovci kao kolijevka europske civilizacije? Gdje su ceste zlatne niti u Županji? Gdje je život na selu? Ili možda moćni Dunav? Kopači rit? Slobodno nastavite niz…
Ako je redatelj videa modernom glazbenom pozadinom htio da video izgleda “svjetski” onda je svakako pogriješio. Slavonija bez tamburaša nije Slavonija. Video treba biti autohtoni, vjerodostojni i autentično Slavonski. Video mora izazvati onaj Wow efekt, uvući Vas u priču, da ga lajkate i sherate, da jednostavno odmah želite doći u Slavoniju.
Video je produkcijski napravljen odlično, no nema apsolutno nikakvu promotivnu vrijednost za Slavoniju, dapače, samo radi štetu jer priča krivu sliku. Razočaran sam odnosom prema Slavoniji, pogotovo jer Slavonija ima nevjerojatne turističke potencijale, no još više me zabrinjava šutnja Slavonaca. Ako sami ne djelujemo u zaštiti tradicije, kulture i naslijeđa tko će to za nas raditi. Ako ne poštuješ sebe, neće te poštivati niti drugi. Gdje je nestao onaj poznati Đuka Begović u srcima Slavonaca?
Niti jedan destinacija pa niti Slavonija ne zaslužuje ovakav promotivni video bez emocija, duše i priče. Nakon više pregleda videa sve više i više imam osjećaj kako je video napravljen jer se moralo i nekome se nije dalo te se nije potrudio raspitati oko osnovnih motiva i priča oko Slavonije. Zar je bilo teško pitati regionalne i lokalne turističke zajednice za savjet? Možda se je autor i konzultirao s njima, no ni tu se ne bi iznenadio odgovorima koji su mu možda poslali.
Kao primjer ističem promotivni video od Ultra Europe Festivala:
To je to, zar ne? Jednostavno želiš biti dio te priče, doživjeti to na svojoj koži, biti na onoj jahti, jednostavno odmah želiš biti na Ultra Europe festivalu. To je promotivni video, koji je do danas pregledan preko 795.000 puta
Turizam se sastoji od emocija, doživljaja i priča. Pričajmo priče.
Goran Rihelj, glavni urednik turističkog news portala
HrTurizam.hr