Nova porezna rasterećenja od 1. siječnja: Evo što se sve mijenja u novoj godini

Novoj godini osigurana su porezna rasterećenja od čak 1,25 milijardi kuna. Riječ je o nekoliko mjera koje će se nasloniti na poreznu reformu iz 2017. koja je ostavila oko 2,5 milijardi kuna u džepovima poreznih obveznika. I dalje nema ništa od smanjenja opće stope PDV-a na 24 posto, piše Varaždinski.hr. 

Konačno se, nakon što ju je Slavko
Linić
 ukinuo, vraća mogućnost korištenja
pretporeza PDV-a na kupnju osobnog automobila.
Moći će se odbiti maksimalno 50 posto PDV-a do vrijednosti od 400
tisuća kuna. Na snagu stupa i novi sustav obračuna trošarina na
automobile pri čemu se ukida trošarina na vrijednosnom kriteriju
do razine od 150 tisuća kuna, dok se do sada plaćalo oko 3000
kuna te vrste trošarine na spomenutu vrijednost automobila.

Trošarine po osnovi emisije CO2 ostaju jednake,
ali ministar Zdravko Marić izračunao
je da će se trošarine za automobile, nove i stare, u prosjeku
smanjiti 30 posto. Pojednostavnit će se i prijenos vozila tako
što će ga se moći obaviti u centrima za
tehničke preglede pa će i u tu biti ušteda za građane.

Ukupno, samo na automobilima Marić je osmislio rasterećenje od
800 do 850 milijuna kuna. S Europskom komisijom razgovara se o
odobravanju povrata 50 posto pretporeza i za brodove koji se
koriste u službene svrhe.

Poduzetnike će se rasteretiti za oko ostalih
400 milijuna kuna kroz podizanja praga PDV-a i
paušala poreza na dohodak te ustupke poput priznavanja troškova
smještaja i prehrane radnika te troškova nastalih konzumacijom
bezalkoholnih napitaka tijekom radnog vremena.

Kao što je i najavljeno, povećava se prag za ulazak u
sustav PDV-a
s 230.000 kuna na 300.000 kuna prihoda
godišnje, a na istu se razinu diže i prag za paušalni porez na
dohodak. Time će se otvoriti mogućnost za novih trideset tisuća
paušalista pa će ih ukupno biti maksimalno 57 tisuća. Uvoznici
više neće morati plaćati PDV pri uvozu, nego će imati deset dana
da ga prikažu i zatraže pretporez. To će im olakšati likvidnost.
Ipak, najveći set promjena vezan je za automobile.

Rasterećenja su moguća jer je stanje u državnoj blagajni i bolje
od očekivanja. Deficit će biti manji od dvije milijarde kuna,
odnosno bolji čak i od iznosa koji se očekivao u rebalansu.
Prihodi od PDV-a unatoč rasterećenjima u nekim kategorijama
narasli su za više od milijardu kuna, a kada bi se spustila opća
stopa PDV-a, Marić bi ostao bez oko dvije milijarde kuna.

Troškovi za kamate pali su oko 800 milijuna
kuna, a kad se završi refinanciranje cestarskog duga, uštede na
kamatama bit će veće od milijardu kuna. Iduća je godina
nezahtjevna po pitanju otplata dugova, na naplatu stižu tek dvije
srednje velike obveznice ukupne vrijednosti od oko 12 milijardi
kuna. Cijena duga pokazuje da su kupci duga ukalkulirali rast
hrvatskog rejtinga.

SiB.hr
FOTO: Davor Puklavec/PIXSELL

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari