Sudjelovati na međunarodnom poslovnom skupu tisućama kilometara daleko, na drugom kontinentu, a ne napustiti vlastiti grad. Odraditi poslovne razgovore s partnerima, pronaći nove, prezentirati svoju ponudu i razgledati tuđu, sve bez ikakvog troška. Do jučer nezamislivo, danas stvarnost.
Zasad, doduše, kao svojevrsni pilot projekt Europske komisije,
ali netom završeni prvi virtualni turistički sajam ‘EU-Kina za
kulturni turizam’ pokazao se kao pun pogodak. Tijekom dvodnevnog
futurističko-turističkog eksperimenta, izraslog u sklopu godine
turizma Kina-Europa 2018., u virtualnoj stvarnosti
podržanoj najnovijim tehnologijama turistički su radnici,
avatari, umreženi preko računala, pametnih telefona, VR naočala
iz svojih europskih ureda izlagali na virtualnim štandovima,
dogovarali poslove, odgovarali na pitanja posjetitelja,
razmjenjivali posjetnice. A u sofisticirani svijet u 3D
platformi kročili su i predstavnici našeg Iloka.
“Fascinantno i vrlo korisno za malu destinaciju kao što je
naš grad. Uvijek objeručke prihvatimo priliku za međunarodnu
promociju koja ne zahtijeva novac nego angažman. A pogotovo to ne
bi propustili kad se radi o tržištu velikog potencijala kakvo je
kinesko. Pri tom, ovakav inovativni sajamski pristup bio je nešto
drugačije od svega dosad viđenog, vrlo uzbudljivo poslovno
iskustvo. S jedne strane prisiljeni ste u hodu ovladavati
najmodernijom tehnologijom i metodama komunikacije, a s druge
strane je čisti poslovni izazov kako iskoristiti sve što se nudi:
od chata i direktne komunikacije, razmjene poslovnih kartica,
pregledavanja, dijeljenja i uzimanje promo materijala,
pretraživanja izlagača ili profila sudionika, do sudjelovanja u
real time seminarima, prezentacijama i sl. što je, ovaj prvi put,
uspjelo samo najvještijima”, sažima prve dojmove direktor
Turističke zajednice Iloka Ivica Miličević.
Inače, mali je Ilok u velikoj Kini bio u virtualnom društvu
velikih europskih gradova i destinacija, koje su ovim projektom
Europske unije ciljano prezentirale certificirane europske
kulturne rute potencijalnim kineskim gostima.
“Ne bismo to mogli da na tom polju od ranije nismo aktivni.
Ilok je, naime, član Danube competence centra s kojim smo radili
na kreiranju Rute rimskih careva i Dunavske vinske rute, koja ide
od Crnog do Jadranskog mora i uključuje četiri države, a upravo
je naš grad na njoj jedna od aktivnijih destinacija. Osim toga,
na sajmu smo se predstavili i kroz EDEN štand, odnosno kao
Europska destinacije izvrsnosti Vukovar-Vučedol-Ilok”,
otkriva direktor TZ Iloka Ivica Miličević.