Vlakovi su putovali na dionici Vinkovci - Zagreb i obratno. Policija je provela očevid, a putnici su prevezeni drugim vlakovima
Ozbiljan incident jučer poslijepodne na pruzi u Slavoniji koji je
mogao dovesti do teške željezničke nesreće. Putnički vlakovi s
ukupno 127-ero putnika umalo su se sudarili.
Oba vlaka zbog radova su se kretala istim kolosijekom. Prometnica
u Garčinu propustila je vlak, no greškom je isto napravio i
njezin kolega u Andrijevcima. Pa su krenuli jedan prema drugom.
Zaustavili su se na udaljenosti od oko 2 kilometra.
Kad je shvatio što je napravio, strojovođu koji je krenuo iz
Andrijevaca – prometnik je brzo nazvao i zaustavio. A vlak iz
drugog smjera zaustavio je sigurnosni sustav. Iz HŽ
Infrastrukture su objasnili da ozlijeđenih nema i da je za sve
kriv prometnik.
Vlakovi su putovali na dionici Vinkovci – Zagreb i obratno.
Policija je provela očevid, a putnici su prevezeni drugim
vlakovima.
Nenad Mrgan, šef sindikata strojovođa objasnio
je kako je moguće da se takvo što dogodi.
“Svakodnevno se susrećemo s velikom količinom radova na prugama u
Hrvatskoj. U konačnici, uvijek je kriv ili strojovođa ili
prometnik ili otpravnik vlakova. No, razlozi za to su negdje
drugdje. Godinama se popravljaju pruge, iste dionice i onda se
takve stvari mogu dogoditi. Danas smo imali sreću, da je vlak iz
Andrijevaca krenuo 10-ak sekundi kasnije sigurno bi tragedija
bila daleko veća, možda se ne bi mogla ni izbjeći jer sigurnosni
sustav tada više ne bi mogao zaustaviti strojovođu s vlakom iz
Garčina jer bi on već prošao pokraj signala koji je njemu u tom
trenutku pokazivao zabranjenu vožnju
Kako spriječiti da se ovakve stvari ne ponove? Je li to
moguće?
“Sigurno da je moguće – modernizacija infrastrukture, ali ne na
ovakav način. Imamo zatvorenu prugu, velike radove Dugo
Selo-Križevci, Križevci-Koprivnica, sad se otvaraju radovi na
dionici Zagreb-Novska. Najavljuju se radovi na dionici
Karlovac-Jastrebarsko. To ne ide, nema građevinskih firmi, nema
onih koji mogu odraditi poslove na vrijeme. Ono što se može
odraditi za mjesec ili dva oduži se na par godina. A pod takvim
uvjetima kad se radi, onda se nesreće sigurno događaju i
vjerujemo da sve to treba ubrzati, raditi na jednom mjestu pa
krenuti na drugi. Ovako imamo velike štete, putnike maltretiramo,
a rezultat svega su velike nesreće i onda su krivac ili otpravnik
ili strojovođa. Ali, greška je negdje drugdje i to bi trebalo
ispraviti. Novci se osiguravaju iz Europskih sredstava, treba ih
uzeti, ali kad netko nešto dogovara, moraš imati građevinsku
službu, stručne radnike, a ne zatvarati pruge mjesecima-godinama
i onda to traje i to je veliki problem”
”Prometnik je nazvao strojovođu da stane”
Događaj su potvrdili i iz policije te iz HŽ-a. Iz
brodsko-posavske policije navode da su dojavu zaprimili nešto
poslije 13 sati dobili i to da su vlakovi krivo preusmjereni u
mjestu Donji Andrijevci – Staro Topolje.
Iz policije navode da su se vlakovi na vrijeme zaustavili kako se
ne bi sudarili te da nije bilo ozlijeđenih.
Iz HŽ Infrastrukture potvrdili su incident te navela da su oba
vlaka trebala proći istim lijevim kolosijekom, jer su na drugom i
to desnom kolosijeku radovi o čemu su svi, koji su trebali, bili
obaviješteni.
“Prema prvim informacijama, oba vlaka su se našla u isto vrijeme
na lijevom kolosijeku zbog pogreške prometnika vlakova, koji je
odmah nakon uočenog propusta kontaktirao strojovođu i zaustavio
vlak. U tijeku je istraga kojom će se utvrditi odgovornost i
nakon koje će biti poznato više informacija”, naveli su iz HŽ
Infrastrukture.