Učenici su očitavali vanjski svijet pomoću raznih senzora, razvijali programsku logiku i pokretali robote na željeni način
Prošli vikend u subotu 11. lipnja u dvorani
Zicer na Zagrebačkom velesajmu održalo se
završno natjecanje učesnika projekta Uvod u
robotiku koje je pokazalo nevjerojatne sposobnosti
i interes mladih za ovu disciplinu.
Hrvatsko društvo za robotiku pokrenulo je
hvalevrijedan projekt kojem je glavni cilj bilo unaprijediti i
popularizirati robotiku kao i znanost, tehnologiju, matematiku te
fiziku među djecom i mladima kao i potaknuti osnovnoškolce i
srednjoškolce da se odluče za školovanje u tom području kako bi
doprinijeli sve većim zahtjevima društva te bili u korak sa
zanimanjima budućnosti.
Projekt Uvod u robotiku sufinanciran je iz
Europskog socijalnog
fonda, a osigurao je besplatne edukacije,
opremu, radionice te natjecanja za sve uzraste.
Voditeljica projekta Maja
Bilandžić predstavila je postignute rezultate s
kojima su svi iznimno zadovoljni jer je interes premašio
najoptimističnija očekivanja predviđena okvirima projekta.
Natjecanje se je održalo u tri discipline i to
Basic Rescue
line u 3 natjecateljske arene,
Advanced Rescue
line 1 u natjecateljskoj areni i
Basic Soccer 2
u natjecateljske arene. Jedna je arena postavljena za vježbanje
natjecatelja.
Natjecanju je pristupilo 8 klubova iz cijele
Hrvatske i ukupno 100 natjecatelja.
Na natjecanju su sudili stručni suci koji su pratili natjecanje i
dodjeljivali bodove dok je publika oduševljeno pratila
natjecanje, a voditelj ceremonije, glumac Mladen
Čutura, bodrio natjecatelje, ispitivao ih je o
njihovom predznanju, tremi, uzbuđenju, očekivanjima i tako
pomogao svima da shvate koliko su ta djeca angažirana i koliko je
robotika zanimljiva i važna za djecu.
Nakon što je završilo zadnje natjecanje u robotičkoj nogometnoj
utakmici, u pauzi do
proglašenja pobjednika, održana je tombola za sve prisutne i
podijeljene su brojne nagrade.
Svi su s nestrpljenjem čekali rezultate koje su suci nakon
pregleda svih rezultata proglasili u kategorijama pobjednici
pojedinci i klubovi.
U natjecanju su briljirali mladi Dubrovčani iz kluba Robotički
klub pri Pomorsko tehičkoj školi Dubrovnik koji su proglašeni
najboljim klubom cijelog natjecanja. Dubrovačka ekipa Epidaurus
je odnijela tri pobjednička mjesta u kategoriji Basic
Soccer.
Prvoplasirani su bili Juraj Hrćan, Andrej Hrćan
i Mateo Jemin, drugoplasirani su bili Duje
Handabaka, Matej Njirić, Patrik Kralj, Edi Burina, a
trećeplasirani su bili Noa Antolović, David Antonio Bubica,
Domagoj Bjelopera.
Trenerica ekipe Epidaurus iz Dubrovnika Dalija Milić Kralj je
izjavila “Na zatvaranju
projekta je bilo zabavno i edukativno dok su članovi naših ekipa
su bodrili jedni druge, a uz dobru zabavu naučili su koliko je
važan duh zajedništva”.
Drugi klub po uspješnosti je ZTK Karlovac, među kojima su
oduševile tri sestre Bregar,
Katarina, Martina i Nikolina koje su pobijedile u kategoriji
Basic rescue line a koje je
pripremila trenerica Elvira Spelić Vidović. Pod istim trenerskim
vodstvom Karlovac je imao i drugoplasiranog u disciplini Advanced
Rescue line, natjecatelja Maksima Stankovića Šprajca.
Treći klub po uspješnosti cijelog natjecanja je RIK
Nuštar, u kojem treneri Vedran Menđušić i Ivan Dejanović
treniraju učenike iz obližnjih škola. Njihovi timovi osvojili su
drugo i treće mjesto u natjecanju Basic Rescue line.
Drugoplasirani su bili natjecatelji Petar Bičanić, Petar Aladić i
Luka Rukavina iz Rokovaca Andrijaševaca , dok su trećeplasirani
bili natjecatelji Dominik Rimac, Antonija Bičanić i Marko
Jozinović iz Vinkovaca.
Zagrebački mladi robotičari pod trenerskim vodstvom Zorana
Pribičevića u disciplini
Advanced Rescue line osvojili su prvo i treće mjesto i to Emanuel
Mandić kao prvo plasirani i Andro Udiljak kao
trećeplasirani.
Voditelj radionica Zoran
Pribičević izjavio je “Projekt je omogućio djeci
raznih uzrasta, čak od 4. razreda osnovne škole, da razumiju
osnove robotike i programiranja, uključujući programiranje u
naprednom programskom jeziku C++.
Učenici su očitavali vanjski svijet pomoću raznih senzora,
razvijali programsku logiku i pokretali robote na željeni način.
Na radionicama je vladao natjecateljski duh u kojem su učesnici
pokušavali
napraviti robote koji će najbolje rješavati zadane probleme.
Zanimljivost projekta je
potvrđena u sudjelovanju učesnika u aktivnostima i nakon kraja
vježbi.”