Dugoročna održivost hrvatskog gospodarstva, energetska učinkovitost, društveno odgovorno i održivo poslovanje, metode ekološkog uzgoja hrane, razvoj ekološke proizvodnje i potencijal plasmana eko proizvoda samo su neke od tema prvog Festivala održivog razvoja Izlet, koji će se održati 5. i 6. lipnja 2014. godine u Osijeku.
Vodeći hrvatski stručnjaci, predstavnici gospodarstva, javnih institucija i nevladinih organizacija, autoriteti na područjima svoga djelovanja, otvoreno će razgovarati o održivosti razvoja hrvatskog gospodarstva, ali i društva općenito, dotaknuti se trendova u susjednim zemljama, Europskoj uniji i svijetu te pokušati zacrtati moguće putove ostvarenja ideje dugoročno održivog razvoja Hrvatske.
“Održivi razvoj uvukao se u naše svakodnevne razgovore, postao nezaobilaznom medijskom temom i svojevrsnim pomodnim terminom u poslovnoj komunikaciji, no u praksi se o njemu malo zna, a još se manje provodi. Upravo zato kroz dvodnevni program Festivala Izlet želimo dati konkretne odgovore na brojna pitanja u svezi održivog razvoja. Ako definiramo održivi razvoj kao integrirani sustav koji dovodi u ravnotežu gospodarski i društveni napredak bez narušavanja okoliša i nanošenja štete budućim generacijama, onda se baš svaki dionik mora zapitati što može napraviti u svom mikro okruženju po pitanju održivog razvoja. Rezultati istraživanja, kojeg smo nedavno proveli u GfK Croatia, pokazuju visoku zabrinutost građana Hrvatske za budućnost hrvatskog gospodarstva, uz istovremeno uvjerenje kako se prvenstveno država i kompanije trebaju brinuti o njegovoj održivosti. Tako 69% hrvatskih građana najviše zabrinjava ekonomska i gospodarska nestabilnost, a 47 posto je zabrinuto zbog mogućnosti gubitka posla i povećanja nezaposlenosti. Čak 9 od 10 građana je zabrinuto zbog gospodarske krize i smatraju da će u Hrvatskoj trajati još najmanje tri godine. Iako zaštiti okoliša očekivano nije tema koju građani stavljaju ispred ekonomske i gospodarske situacije, njih dvije trećine smatra da pokretač svijesti i promjena po pitanju zaštite okoliša prvenstveno treba biti država, potom kompanije, pa tek onda sami građani. Njih 87 posto smatra da kompanije u svom djelovanju moraju voditi računa o zaštiti okoliša. Upravo uloga države i kompanija u osiguranju održivog razvoja će biti jedna od ključnih tema Festivala Izlet“, objašnjava Tatjana Rajković, programska direktorica Festivala Izlet i direktorica istraživanja tržišta u istraživačkoj agenciji GfK Croatia.
Prvi dan Festivala Izlet ujedno je i Svjetski dan zaštite
okoliša, odnosno godišnjica održavanja Konferencije
Ujedinjenih naroda u Stockholmu na kojoj je usvojen Program
zaštite okoliša Ujedinjenih naroda s ciljem dugoročne održivosti
Zemlje. Vodeći se definicijom održivog razvoja Ujedinjenih
naroda prema kojoj razvoj može zadovoljavati potrebe sadašnjosti
bez ugrožavanja budućih generacija kroz pomirbu tri stupa
održivosti: potreba okoliša, gospodarstva i društva, Festival
Izlet će otvoriti provokativne teme, ponuditi konkretne slučajeve
iz prakse, otvoriti diskusije i sučeliti često oprečne stavove na
pitanja kao što su:
• Je li stanje hrvatskog društva i
gospodarstva (ne)održivo?
• Kako pomiriti potrebe društva, gospodarstva i
okoliša? Ima li razvoja bez utjecaja na okoliš?
• Koliko smo ekološki osviješteni? Zašto 2/3
Hrvata smatra da su za očuvanje prirode i okoliša odgovorni
država i kompanije, pa tek onda sami građani? Što to znači za
hrvatsku državu i kompanije?
• Kako proizvesti i prodati hrvatske ekološke
proizvode?
Izlet se održava u prostoru nekadašnje osječke tiskare Litokarton u organizaciji tvrtki Studio Conex, Luminis i Fairground, uz podršku programskog partnera GfK Croatia.
Više informacija na: www.izlet.hr