Biciklistička staza koja povezuje ljude i područja, privlači turiste i štiti prirodu
Prigodnim presijecanjem vrpce, danas (22. listopada 2021. godine)
i službeno je otvorena rekonstruirana i modernizirana
biciklističko-pješačka staza između Osijeka i Bilja,
uključujući i dio kroz Blatnu ulicu u Bilju, ukupne dužine od 4,2
kilometra. Time je ujedno završen Projekt “Biciklističko-pješačka
staza Biljska cesta”, čija je ukupna vrijednost 9,28 milijuna
kuna, a od toga bespovratna sredstva Europske unije iznose 7,5
milijuna kuna. Nositelj projekta je Općina Bilje, a projekt je
započeo 3. rujna 2019. godine, s planom završetka u roku od 24
mjeseca, što je i ostvareno. Naravno, ova dionica je sastavni dio
ukupnog projekta modernizacije biciklističko-pješačke staze
između Osijeka i Bilja, čija je ukupna dužina 5,8 kilometara.
Cilj projekta “Biciklističko-pješačka staza Biljska cesta” u
cijelosti je ostvaren, a to je prilagodba infrastrukture
zakonskim zahtjevima kako bi se povećala sigurnost biciklista te
omogućila fleksibilna veza prema linijama javnog prijevoza u
Gradu Osijeku, dok se istodobno želi smanjiti korištenje osobnih
automobila u prometu. Projekt je obuhvatio rekonstrukciju
postojeće nosive konstrukcije staze, bankina, nasipa i usjeka,
povećanje širine staze, novu signalizaciju, izvedbu zaštitne
ograde te rekonstrukciju Blatne ulice u cijelom profilu ulice.
“Ova biciklistička staza je nastavak niza projekata koji se rade
na području Osječko-baranjske županije kroz fondove EU, ali i
proračune države, općina, gradova i naravno županije. Projekt je
i simbolično, ovaj put biciklističkom stazom, a ne mostovima i
cestama, spojio hrvatsku Baranju i Slavoniju. Pred nama je
vrijeme još intenzivnije komunikacije i kretanja kroz prirodu,
biciklom i pješice, vrijeme kretanja i turističkih obilazaka
Baranje. Danas se biciklom može doći od Đakova i dalje do
Kopačkog rita, Zmajevca i drugih turističkih destinacija u
Baranji, a ta mjesta sve više dobivaju na važnosti i vidljivosti,
i to ne samo u Osječko-baranjskoj županiji nego i cijeloj
Hrvatskoj, Europi i svijetu. Radi se sustavno i planski, pa ova
staza ima i dodanu vrijednost ne samo u turizmu i spajanju
Slavonije i Baranje biciklističkom stazom, nego povećavamo i
sigurnost biciklista i pješaka uz cestu koja je izuzetno
prometna”, rekao je župan Ivan Anušić.
Dodao je kako je ovo primjer uspješnog korištenja sredstava iz
fondova EU, a na angažiranju u ovom i ostalim projektima posebno
je zahvalio ministrici regionalnog razvoja i fondova EU
Nataši Tramišak, kao i Željku
Cickaju, načelniku Općine Bilje.
“Biciklističku stazu čini 4,2 kilometra na području Općine Bilje,
međutim još 1,6 kilometra te staze nalazi na području Grada
Osijeka, pa je njena ukupna dužina 5,8 kilometra, a ukupna
vrijednost projekta je 11,2 milijuna kuna. Staza povezuje Općinu
Bilje i Grad Osijek, veliki je benefit za dnevne migracije
građana, ali i turizam jer Općina Bilje nudi značajne prirodne
ljepote, ugostiteljske i ostale turističke sadržaje te u
najboljem smislu dopunjuje ponudu grada Osijeka”, rekao je
zamjenik gradonačelnika Grada Osijeka Dragan
Vulin.
Načelnik Općine Bilje Željko Cickaj istaknuo je značaj izgrađene
biciklističke staze te se zahvalio svima koji su doprinijeli
realizaciji ovog projekta.
“Otvorenje biciklističke staze u Bilju našoj općini znači mnogo.
Riječ je o vrijednom zajedničkom projektu Grada Osijeka i Općine
Bilje, a zahvaljujem Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova
Europske unije i ministrici Nataši Tramišak na dodijeljenih nešto
više od 900.000 kuna za ovaj projekt, čime su znatno smanjeni
troškovi udjela Općine. Grad Osijek je putem ITU mehanizma
izdvojio 7,5 milijuna kuna, a ostatak Općina Bilje. Ova će staza
najviše poslužiti dnevnim migracijama naših mještana na putu
prema Osijeku i obrnuto, ali i cikloturistima kojih je sve
više”, kazao je Cickaj.
“Cilj izgradnje ovakve infrastrukture je povezivanje okolnog
područja s gradom, odnosno jačanje Urbane aglomeracije Osijek.
Oko 39 kilometara biciklističkih staza izgrađeno je putem
spomenutog mehanizma teritorijalnih ulaganja. Vrijednost ulaganja
iz fondova Europske unije je gotovo 40 milijuna kuna, a kada tu
dodamo i vlastita sredstva općina u okruženju, govorimo o
ulaganjima većim od 60 milijuna kuna. Ovakvi projekti stavljaju
Osječko-baranjsku županiju na vrh u Republici Hrvatskoj po
pitanju korištenja bicikala kao oblika prijevoza, urbane
mobilnosti i održivog javnog prijevoza, a svoju namjenu ovaj tip
prijevoza nalazi i u turističkom smislu. Vjerujem da ćemo i kroz
novi mehanizam Integriranih teritorijalnih ulaganja Grada Osijeka
razvijati jednako kvalitetne projekte s obzirom da se alokacija
povećava i da će biti još kvalitetnih prilika”, naglasila je
ministrica Nataša Tramišak.