Optužnica ja podignuta nakon istrage koja je započela prije gotovo godinu i pol dana, a najveći krimen koji se Pinjuhu i ostalima stavlja na teret su, kako smatra USKOK, malverzacije sa subvencijama za stambene kredite koje im je Općina isplaćivala temeljem odluke Općinskog vijeća
Zbog sumnja da su oštetili proračun Općine Čeminac za 231.217,41
kunu te općinsku komunalnu tvrtku Komunalno za 28.535,67 kuna,
USKOK je podigao optužnicu protiv načelnika ove baranjske općine
Zlatka Pinjuha (60), ali i njegovih sinova
Marka (29) i Ivana (31),
predsjednika Općinskog vijeća Marija Kralja
(39), Josipa Crnčana (30), inače višeg referenta
za komunalnu infrastrukturu u Općini Čeminac i Marka
Drmića (27), direktora tvrtke Komunalno. Zaposlenik
Općine je i Marko Pinjuh, koji radi kao komunalni redar.
Priopćenje DORH-a prenosimo u
cijelosti:
“Optužnicom se I. okr. stavlja na teret da je, kao načelnik
Općine Čeminac (dalje: Općina), od 1. rujna 2016. pa nadalje,
prema dogovoru sa svojim sinovima, II. i III. okr., od kojih je
II. okr. ujedno i zaposlenik Općine, te V. okr. također
zaposlenikom Općine i VI. okr. ujedno i direktorom trgovačkog
društva Komunalno Općine Čeminac d. o. o. (dalje: Komunalno),
poduzimao radnje kako bi omogućio navedenim okrivljenicima da se
znatno nepripadno materijalno okoriste na teret proračuna
Općine.
Također je na traženje IV. okr., predsjednika Općinskog vijeća,
poduzimao radnje protivno obvezi da zakonito upravlja rashodima i
raspolaže imovinom Općine. Tijekom 2017. godine, nakon što je
Općinsko vijeće donijelo Odluku o subvencioniranju stambenih
kredita za stanovnike Općine, I., II. i III. okr. su poduzeli
više radnji u cilju da II. i III. okr. s Općinom sklope ugovore o
subvencioniranju stambenih kredita iako za to nije bilo zakonske
osnove. Potom je I. okr. u ime Općine sklopio ugovor o
subvencioniranju stambenog kredita s II. okr. te III. okr. u
iznosima od po 1.000 kuna mjesečno na rok od 10 godina za stanove
u Osijeku. Tijekom 2018. godine je I. okr. sklopio Dodatak
Ugovoru o sufinanciranju stambenog kredita s III. okr. kojim je
obvezao Općinu da III. okr. mjesečno uplaćuje iznose u visini 50%
mjesečne rate kredita do 1. listopada 2032., a zatim je sklopio i
Dodatak Ugovora s II. okr. kojim je obvezao Općinu mjesečno
subvencionirati dio vrijednosti nekretnine koju je stekao II.
okr. u iznosu od 335.000,00 kuna i to mjesečnim isplatama
subvencija u visini 50% mjesečne rate kredita. Tako odobrenim
subvencijama II. okr. je do sada isplaćeno najmanje 66.706,46
kuna, a III. okr. najmanje 58.044,16 kuna. Osim toga, nakon što
je Općinsko vijeće donijelo izmjenu te odluke kojom je određeno
da korisnici subvencije za vrijeme trajanja subvencije moraju
prebivati na području Općine, I. okr je na traženje V. i VI. okr.
s njima dogovorio da prijave prebivalište na adresi I. okr., iako
do tada nisu prebivali na području Općine te znajući da neće
prebivati na navedenoj adresi. Potom je I. okr. u ime Općine
sklopio ugovor o subvencioniranju stambenog kredita s V. okr. na
rok od 10 godina u iznosu od 1.000,00 kuna mjesečno za stan u
Osijeku, a s VI. okr. na rok od 15 godina u iznosu od 50%
mjesečne rate za kuću u Osijeku. Potom je I. okr. sklopio i
Dodatak Ugovoru kojim je obvezao Općinu mjesečno uplaćivati V.
okr. iznose u visini 50% mjesečne rate kredita do 1. studenoga
2032. Na temelju tako odobrenih subvencija do sada je V. okr.
isplaćen nepripadni iznos od najmanje 40.934,53 kune dok je VI.
okr. isplaćen nepripadni iznos od najmanje 43.989,94 kune. Osim
navedenog je I. okr., za popravak privatnog automobila u
vlasništvu II. okr., neosnovano odobrio isplatu računa iz
proračuna Općine. Također je, znajući da III. okr. ne ispunjava
uvjete za sufinanciranje troškova prijevoza učenika i studenata,
iz proračuna Općine odobrio III. okr. isplatu za sufinanciranje
njegovih troškova prijevoza.
Nadalje je na traženje IV. okr. donio odluku kojom se, suprotno
Odluci Općine i Pravilnika o dodjeli potpore mladim obiteljima,
IV. okr. odobrava isplata navedene potpore čime mu je pribavio
protupravnu imovinsku korist od 15.000,00 kuna. Na opisani način
su za Općinu Čeminac prouzročili štetu u iznosu od najmanje
231.217,41 kune. Od siječnja 2018. godine pa nadalje, I. okr. je
u istom svojstvu, nakon što je Općinsko vijeće donijelo odluku o
nabavi službenog vozila u vrijednosti do 200.000,00 kuna s
PDV-om, s ciljem da kao načelnik Općine koristi vozilo čiju je
nabavu i predlagao na sjednici Općinskog vijeća, a čija cijena
nadilazi gornju granicu vrijednosti određene navedenom odlukom,
odlučio takvo vozilo nabaviti posredstvom Komunalnog čiji je
osnivač Općina. Tako je od VI. okr., direktora Komunalnoga,
zatražio da Komunalno nabavi na leasing službeno vozilo i da ga
potom iznajmi Općini uz mjesečnu naknadu od 2.400,00 kuna plus
PDV, znajući da stvarna mjesečna rata leasinga, te troškovi
zaključenja ugovora te registracije i osiguranja nadilaze tu
svotu. Znajući da će time prouzročiti štetu za Komunalno, VI.
okr. je pristao na traženje te je u veljači 2018. godine donio
odluku da Komunalno nabavi službeno vozilo, a potom je svaki
mjesec u ime Komunalnog s Općinom sklapao ugovore o najmu tog
vozila oštetivši time Komunalno za najmanje 28.535,67 kuna.
USKOK je u optužnici predložio da se od okrivljenika oduzme
protupravno stečena imovinska korist.”