Koliki je pad odlazaka na radno mjesto, trgovinu, park ili koliko se više zadržavamo u stambenim prostorima pokazuju Googleovi podaci
Iako danima slušamo i vidimo upute #ostanidoma, a Nacionalni stožer trudi se svakodnevno objasniti važnost pridržavanja ovakvih mjera te moli građane za strpljenje, vecernji.hr prenosi rezultate velike analize koju je objavio Google.
Oni su, naime, objavili podatke za čak 131 zemlju i usporedili trendove kretanja od 16. veljače do 29. ožujka s podacima u razdoblju od 3. siječnja do 6. veljače, a osim po zemljama, analiza je dostupna i po županijama Lijepe naše.
U Hrvatskoj je odlazak i zadržavanje u šoping centrima, restoranima, muzejima i slično opao za 82 posto, a to je rezultat uvedenih mjera zabrane rada brojnih takvih objekata.
Googleovi podaci pokazuju da je u Hrvatskoj odlazak u trgovine s hranom opao za 57 posto, a posjećivanje parkova u padu je od 45 posto. Posjećivanje postaja javnog prijevoza u padu je od čak 74 posto.
Riječ je o prosječnim podacima za cijelu državu, a kada se uspoređuju županije, tada je slika nešto drugačija.
Spomenutih 45 posto pada posjećivanja parkovima jest prosjek države, a najposlušniji su stanovnici Zagrebačke županije kojima je zabilježen pad od čak 64 posto.
No zato s druge strane Osječane ni korona ne spriječava da uživaju u posjetima parkovima, jer je u Osječko-baranjskoj županiji zabilježen pad od samo 14 posto.
Prema dostupnim Googleovim podacima za Osječko-baranjsku županiju stanovnici se u odnosu na prijašnje razdoblje u prosjeku 17 posto više zadržavaju u svojim stambenim prostorima. Za 47 posto smanjio se broj odlazaka na radno mjesto, što pokazuje da skoro pola građana svoj posao sada obavlja od kuće ili su na žalost zbog pandemije ostali bez posla. Google je zabilježio da je u OBŽ pad od 73 posto odlazaka i zadržavanja na stanicima javnoga prijevoza. 54 posto je manje odlazaka u trgovine negoli je to bilo u razdoblju prije pandemije. Podaci omogućuju i usporedbu s drugim zemljama. Italija, europsko žarište, svoja kretanja smanjila je za 94%. Pad je i odlazaka na radno mjesto za 63%.
U Švedskoj koja oklijeva oko uvođenja restriktivnih mjera pad odlazaka u šoping centre i restorane je samo 24%, a svoje odlaske u prakove povećali su za 45%.
Zemlje iz našega susjedstva na sličnome su tragu kao i mi.