Pokretni mamograf u Baranji

Pokretni mamograf u Baranji – započela aktivna kampanja borbe protiv raka dojke na području Baranje.

TOPOLJE – Kada je riječ o odazivu žena na mamografski pregled, dijelovi Baranje poprilično zaostaju. U nekim selima odaziv je bio čak i 50 posto manji od županijskog prosjeka, a Baranja u cjelini zaostaje 15 posto. Stoga je mobilni mamograf, za čiju je nabavu Osječko-baranjska županija izdvojila 1,5 milijuna kuna, rad počeo upravo u Baranji. Prošlog je tjedna bio stacioniran u Batini, tijekom ovoga tjedna bit će u Topolju, a nakon toga će žene na preglede moći odlaziti u Zmajevac, Suzu i Jagodnjak.

– Zbog slabog odaziva bili smo prisiljeni poslati još jedan poziv i u određena mjesta doći s mobilnim mamografom – tvrdi koordinator Nacionalnog programa, dr. Tibor Santo, objašnjavajući da se prvom pozivu nije odazvalo 311 žena (dobi od 50 do 69 godina) s područja Općine Draž, od kojih čak 120 iz Batine.
U “pomoć” su krenule i patronažne sestre, koje sa ženama razgovaraju na kućnom pragu kako bi ih upozorile na važnost mamografskog pregleda, kojim se karcinom dojke može utvrditi čak dvije godine prije nego palpacijom (opipom). Tijekom boravka na terenu došli su do zanimljivih saznanja.

– Osim zbog slabe prometne povezanosti, nemogućnosti financiranja puta na pregled i natrag te svjetonazora, zaključili smo da mnogo žena uopće ne živi na mjestima gdje im je prijavljeno prebivalište. I ova činjenica utječe na statistiku – kaže dr. Santo, dodajući kako su pojedine žene i naputke pogrešno shvatile, pa nakon prvog pregleda 2006. godine, kada je Nacionalni program zaživio, nisu došle na drugi.
Jučerašnjem pregledu u Topolju odazvalo se nekoliko žena, među kojima i 64-godišnja Iva Andrić.
– Dobila sam poziv, ali nisam mogla doći zbog bolesti. Nakon drugog poziva uopće nisam razmišljala i došla sam na pregled – kaže.
Početku rada mobilnog mamografa u krugu ambulante u Topolju nazočni su bili župan osječko-baranjski Vladimir Šišljagić te ravnatelji belomanastirskog i osječkog Doma zdravlja, dr. Žarko Zelić i dr. Rudika Gmajnić. Ivica Getto

Zanimljiva kampanja na Facebooku:

Kako je listopad mjesec borbe protiv raka dojke, tako je prošle godine jedna djevojka došla na ideju da žene učine nešto posebno putem Facebooka kako bi se podigla svijest o tom gorućem problemu. Lani je ideja bila da žene u svojim statusima nasumično napišu koju boju grudnjaka nose. To je izazvalo posebnu pažnju, pogotovo među muškarcima, budući da im nisu bili jasni napisi u statusima crvena, bijela, crna itd.

Ove godine ideja je vezana uz ženske torbice. Tako su sve cure pozvane da nasumično ispisuju gdje najviše vole ostavljati svoje torbice. Primjerice: “volim na stolici”, “volim na kauču”, “volim na podu” itd. Kako je prošle godine priča o grudnjacima dospjela u medije, tako se nadamo da će i ova nadasve maštovita akcija imati još veći odjek, i potaknuti svijest ljudi o ovoj groznoj bolesti koja odnosi tisuće ženskih života godišnje.

TEKST: www.glas-slavonije.hr i sib.hr

FOTO: www.radio-baranja.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari